سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه یک میز ناهار خوری برای خانه تهیه کنیم؟

در حال حاضر، انواع میز ناهارخوری با جنس‌های متفاوتی در بازار موجود هستند که در ادامه این مقاله، درمورد آن‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

میز ناهار خوری چوب

محبوب ترین مدل های میز ناهار خوری از چوب ساخته شده اند. برخی از آنها مانند چوب سوخته به نظر می رسند و برخی دیگر لکه دار هستند. مزیت چوب این است که ساختار محکم و دوام بالایی دارد. علاوه بر این ، میز ناهار خوری چوبی هرگز از مد نمی افتد زیرا بسیار شیک و زیبا است و تقریباً با هر دکوراسیون و سبک خانه و آشپزخانه به راحتی قابل قرار دادن است.

چوب خالص معمولاً کمی گرانتر از چوب کامپوزیت است ، اما اگر به خوبی از آن مراقبت کنید ، مدت زیادی (حتی چند دهه ماه) دوام خواهد داشت و مانند روز اول باقی خواهد ماند. برخی از محبوب ترین و با کیفیت ترین چوب‌ هایی که انواع میزهای ناهار خوری از آنها تهیه می شود، چوب ماهون (یا همان ماهاگونی)، چوب افرا، چوب بلوط و چوب گردو.

 

انواع جنس میز ناهار خوری

 

میز ناهارخوری فلزی

میز ناهار خوری فلزی بسیار محکم و بادوام است. می توانید از این میز ناهار خوری برای یک خانه و آشپزخانه مدرن و معاصر با ویژگی ها و طراحی جالب استفاده کنید. میز ناهار خوری فلزی نیز بسیار مقاوم در برابر لکه است. به همین دلیل اگر فرزند دارید یا دائما مهمان دارید، بهتر است این گزینه را انتخاب کنید.

تنها نقطه ضعف میز ناهار خوری فلزی این است که وزن آن بسیار زیاد است. به همین دلیل ، اگر مدام از مکانی به مکان دیگر منتقل می شوید یا به هر دلیلی مجبورید هر بار بعد از غذا جای میز ناهارخوری خود را عوض کنید ، بهتر است این گزینه را انتخاب نکنید.

میز ناهار خوری شیشه ای

میز ناهار خوری شیشه ای بسیار شیک ، زیبا و مدرن است. به راحتی می توان آن را با سبک خانه و آشپزخانه مدرن و معاصر تنظیم کرد. تمیز کردن یک میز ناهار خوری شیشه ای بسیار آسان است ، اما متاسفانه شیشه بسیار حساس و شکننده است. به همین دلیل اگر کودکی بازیگوش دارید بهتر است این مدل میز ناهار خوری را انتخاب نکنید!

علاوه بر این ، از آنجا که شیشه بسیار شفاف است و خیلی سریع کثیف می شود و یا اثر انگشت و گرد و غبار به راحتی روی آن باقی می ماند ، باید از آن مراقبت ویژه کنید و مرتباً تمیز کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. بودن.

اگر قصد دارید یک میز ناهار خوری از شیشه درست کنید ، بهتر است شیشه تمپرد را انتخاب کنید. ضخامت شیشه میز غذاخوری باید حداقل بین 9 تا 12 میلی متر باشد. این ضخامت ششه دوام بیشتر خواهد کشید.

میز ناهار خوری سنگی

از سنگ مرمر معمولاً برای ساخت میزهای آشپزخانه استفاده می شود ، اما اکنون میزهای غذاخوری مرمر مختلفی در بازار وجود دارد که بسیار زیبا و ظریف هستند. میز ناهار خوری مرمر هرگز از مد نمی افتد ، اما چون یک میز ناهار خوری لوکس است ، کمی گرانتر از مدل های دیگر است.

بعلاوه میز ناهار خوری سنگ مرمر دارای دو ویژگی منفی است:

اول اینکه خیلی خیلی سنگین است، دوم اینکه اگر به درستی از آن مراقبت نکنید، هم خیلی زود لک میشود و هم ممکن است به راحتی ترک بخورد. اگر به یک میز ناهارخوری از جنس سنگ مرمر علاقه دارید، اما به دنبال یک گزینه ارزانتر (و در عین حال به همان اندازه شیک و زیبا) هستید، بهتر است که به سراغ یک مدل سنگی بروید؛ به عنوان مثال، یک میز ناهارخوری از جنس سنگ اونیکس یا سنگ گرانیت.