سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مواد مورد نیاز برای ساخت بتونه پلاستیکی کدام است؟

بتونه به ماده ای گفته می شود که با استفاده از پودر مل و رنگ ساخته می شود. با استفاده از بتونه روغنی، پلاستیکی و سنگی به راحتی می توانید ترک های دیوار، فرو رفتگی ها و ترک های درب آهنی را پر کنید. نحوه ساخت بتونه روغنی با پلاستیکی کاملا متفاوت است. بتونه پلاستیکی تنها نیاز به رنگ و پودر مل و آب دارد. در این مقاله نحوه درست کردن بتونه پلاستیکی گفته شده است و در انتها فیلم آموزش را  گذاشته ایم تا به خوبی بتوانید بتونه پلاستیکی بسازید.

مواد مورد نیاز برای ساخت بتونه پلاستیکی

  1. رنگ پلاستیکی سفید
  2. آب
  3. کاردک و لیسه
  4. پودر مل

بهترین پودر مل که در حال حاضر در ایران وجود دارد پودر مل همدان است. شما باید در ابتدا رنگ را با آب رقیق کنید و هم بزنید. پس از آن با اضافه کردن پودر مل و هم زدن با دست به راحتی می توانید از بتونه پلاستیکی برای پر کردن ترکها و سوراخ های دیوار استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در صورتی که آب خیلی کم داخل رنگ بریزید بتونه پلاستیکی دوام بیشتری خواهد داشت. البته هنگام سنباده زدن بسیار اذیت خواهید شد. پس بهتر است به اندازه ای آب داخل رنگ بریزید که نه خیلی بتونه سنباده خور باشد و نه اینکه خیلی بتونه کیفیت پایین داشته باشد و با کوچکترین برخوردی بتونه کم ارزش شود.

نحوه بتونه کاری روی دیوار با بتونه پلاستیکی

در مرحله اول ترک های دیوار را با پیچ گوشتی یا کاردک باز کنید. جاهایی که برآمده است و نیاز به گچ کاری دارد بتراشید. با درست کردن گچ و خشک شدن آن روی آن روغن زیر کار بزنید. پس از آن رنگ آستری را روی دیوار و ترک ها بزنید تا رنگ خوب به خود بگیرد.

حال با استفاده از کاردک و لیسه بتونه پلاستیکی را بردارید و روی دیوار بکشید. ترکها و سوراخ ها با یک بار بتونه پر نمی شود. باید هر بار که خشک می شود یک بار دیگر بتونه پلاستیکی روی آن بکشید.

https://canvas.yc.edu/eportfolios/1477/rangamizi