سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی که قبل از خرید ست جای ادویه باید بدانید

یکی دیگر از عوامل مهمی که برای خرید یک ست جا ادویه ای باید آن را در نظر داشته باشید، میزان فضای داخل آشپزخانه شما است. همانطور که در قسمت‌های بالاتر نیز ذکر کردیم، هر مدل ست جای ادویه برای یک مدل آشپزخانه مناسب‌تر است. حتما قبل از انتخاب و خرید ست جای ادویه، ابعاد فضایی از آشپزخانه که برای قرار دادن آن در نظر گرفتید را به شکل دقیق بررسی و یادداشت کنید.

اندازه مدل‌های جدید ست جا ادویه‌ای، معمولا قابل تنظیم است. در نتیجه هم در یک آشپزخانه کوچک و هم در یک آشپزخانه بزرگ قابل استفاده هستند. اگر روی کانتر یا کابینت آشپزخانه خود به اندازه کافی فضا در اختیار دارید، می‌توانید یک ست جا ادویه ای ایستاده قفسه مانند یا رو میزی را انتخاب کنید.

 

 

دوام و استحکام جای ادویه

قطعا در هنگام انتخاب و خرید یک ست جا ادویه ای، باید میزان استحکام و دوام آن را نیز بررسی کنید. این ست جزو لوازمی از آشپزخانه است که باید برای مدتی طولانی دوام داشته باشد و به راحتی خراب نشود. علاوه بر این، یک ست جا ادویه ای باید آنقدر با دوام و محکم باشد که به راحتی نشکند و به شیشه‌های ادویه شما صدمه‌ای وارد نکند. اگر قصد دارید که یک ست جا ادویه ای رو میزی تهیه کنید، بهتر است مطمئن بشوید که پایه‌های آن کاملا محکم هستند و لغزش ندارند.

سبک و استایل آشپزخانه

شاید از نظر بعضی افراد، ظاهر یک ست جا ادویه ای مسئله چندان مهمی نباشد. اما بهتر است که گزینه‌های موجود را خوب بررسی کنید و برای خرید مدلی هزینه کنید که هم کاربردی باشد، هم زیبایی فضای آشپزخانه شما را دو چندان کند.

به عنوان مثال، اگر سبک و استایل آشپزخانه شما سنتی و قدیمی است، بهتر است که به سراغ یک ست جا ادویه ای از جنس چوب بروید. ولی اگر فضای آشپزخانه شما کاملا مدرن و امروزی است، بهتر است که یک ست جا ادویه ای از جنس پلاستیک یا فلز براق انتخاب کنید.

ست جای ادویه پلاستیکی یا شیشه ای بخریم؟

به طور کلی، بهتر است که ادویه‌جات خود، به خصوص آنهایی که کیفیت بالایی دارند را داخل ظروف شیشه‌ای نگهداری کنید. یک ست جا ادویه ای از جنس پلاستیک، ممکن است مقدار کمی هوا را از داخل منافذ خود عبور بدهد و این مسئله به مرور زمان میتوانید ادویه‌جات شما را خراب کند. اما یک ست جا ادویه ای از جنس شیشه، به شکل قابل توجهی عمر مفید ادویه‌جات شما را افزایش میدهد.