سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی برای خرید سرویس چاقو اشپزخانه

درست کردن غذاهای خوشمزه و لذیذ، تنها زمانی امکانپذیر است که برای درست کردن آن‌ها از ابزار مناسبی استفاده کنید. یکی از این ابزار مهم، ست چاقوی آشپزخانه است و که وجود آن در آشپزخانه هر فردی مناسب است؛ چه عادت داشته باشید دائما به صورت حرفه‌ای آشپزی کنید، چه فردی باشید که تنها گاهی اوقات آشپزی می‌کند. نکته مهم دیگر این است که برای بریدن یا خرد کردن مواد غذایی مختلف، از چاقوی مناسبی استفاده کنید. در ادامه، شما را با انواع مدل‌های چاقوی آشپزخانه و کاربرد آن‌ها آشنا می‌کنیم. نکاتی که هنگام خرید چاقوی آشپزخانه باید به آن توجه کرد چیست؟

توجه به وزن چاقوی آشپزخانه

یکی از اولین مواردی که باید هنگام خرید چاقو یا ست چاقوی پخت و پز به خاطر بسپارید، وزن آن است. وزن چاقوی آشپزخانه باید با قدرت دستان شما متناسب باشد. یعنی نباید خیلی سبک یا خیلی سنگین باشد که باعث خستگی در دست شما شود.

به یاد داشته باشید که چاقوهای سبک عمدتا برای کار سریع و چاقوهای سنگین برای برش انواع مختلف استخوان ها یا سبزیجات استفاده می شوند.

توجه به جنس تیغه چاقو

امروزه ، تیغه های چاقو عمدتا از استیل ضد زنگ یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و صادقانه بگویم، چنین چاقوهایی از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار هستند.

با این حال، بد نیست بدانید که چاقوهای سرامیکی نیز وجود دارد و گرچه وزن آنها از چاقوهای استیل و استیل کمتر است و دارای تیغه های تیزتری هستند، اما توانایی تیز کردن مجدد تیغه های آنها کمی دشوار است و هرگز توصیه نمی شود در خانه انجام دهید

توجه به جنس دسته

مواد دسته چاقوی سرویس چاقو اشپزخانه تیز بسیار مهم است. جنس دسته چاقو از چوب ، پلاستیک سخت و سایر جنس دسته چاقو ذر بازار یافت میشود دسته چاقو باید به اندازه کافی محکم و مقاوم باشد و از دست خوبی برخوردار باشد،

تعادل دسته و تیغه

 

هنگام خرید یک سرویس چاقو آشپزخانه به خاطر بسپارید، باید تعادلی بین دسته و تیغه چاقو وجود داشته باشد ، یعنی. وزن دسته و تیغه باید یکسان باشد، بنابراین برش راحت تر است و شما از تلاش و انرژی کمتری استفاده می کنید.