سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت بین غذاساز و مخلوط کن چیست ؟

مخلوط کن برای مواد کاملاً ریز ساخته شده است و برای عملکرد کامل ، به مقداری مایع احتیاج دارد. از تیغه ثابت در پایه استفاده می کند و توانایی مخلوط کردن مواد جامد را ندارد.

غذاساز ها دارای اتصالات قابل تعویض مختلفی مانند دیسک های برش خورده و تیغه ها است که همگی توانایی خرد کردن مواد جامد و همچنین رنده کردن و تهیه آرد سوخاری را دارند. مخلوط کن به طور معمول برای غذاهایی که به طور عمده به صورت مایع درست می شوند بهتر است ، در حالی که یک غذاساز ، برای غذا هایی که در نهایت کاملاً جامد هستند بهتر است.

 

مخلوط کن ها و غذاساز ها هر دو برای انجام وظایف خود از تیغه ها و موتورها استفاده می کنند ، اما مکانیسم های خاص هر دستگاه بسیار مهم است. طبق گفته ( Bon Appetit ) ، موتور مخلوط کن به طور معمول از موتور غذاساز قدرتمندتر است و باعث ایجاد بافت نرم و ابریشمی غذاهای ترکیبی می شود. با این حال ، تیغه های مخلوط کن تیز نیستند. در واقع ، آن ها دارای تیغه های کندی هستند. به همین دلیل ، مخلوط کن ها برای کار با مایعات و ایجاد بافت های صاف بهتر هستند. از طرف دیگر ، یک غذاساز از تیغه های تیز استفاده می کند ؛ این ، به علاوه اضافه کردن لوازم جانبی مانند تیغه خردکن ، به یک غذاساز اجازه می دهد تا چندین کار از قبیل خرد کردن و خلال کردن را انجام دهد.