سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه یخچال فریزر خوب بخریم؟

یخچال یکی از مهم ترین لوازم برقی است که در هنگام خرید آن باید به نکات زیادی توجه کنید. چرا که از این وسیله برای مدتی طولانی قرار است استفاده کنید. بنابراین باید یخچالی تهیه کنید که برای 10 تا 15 سال استفاده با مشکل خاصی مواجه نشود و نیاز به تعمیر کمتری داشته باشد. توجه به اندازه یخچال، مارک یخچال، ویژگی هایی که داراست، مدل یخچال و… در هنگام خرید بسیار مهم است. با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در مورد راهنمای خرید یخچال و انتخاب بهترین مارک را دریافت کنید.

نحوه قرارگیری درب فریزر

 

دوست دارید که درب فریز در قسمت بالای یخچال قرار داشته باشد یا در قسمت پایین آن؟ برایتان راحت‌تر است که درب فریز از سمت چپ باز بشود یا از سمت راست؟ در هر صورت، بهتر است که یخچال مورد نظر را خوب بررسی کنید تا مطمئن بشوید دسترسی به درب فریزر آن نیز کار سختی نیست. بعضی از مدل‌های یخچال فریزر نیز به گونه‌ای طراحی می‌شوند که درب آن‌ها قابلیت باز شدن هم از سمت راست و هم از چپ را دارد. اگر همچنان از فضای آشپزخانه خود مطمئن نیستید، می‌توانید این مدل یخچال را انتخاب کنید. چون درآوردن درب یخچال و جا به جا کردن آن توسط یک تعمیرکار، کار سخت و زمانبری است.

 

ابعاد یخچال

 

بعضی از یخچال‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را داخل کانتر آشپزخانه قرار بدهید. در این حالت، سطح یخچال با سطح کانتر و دیگر لوازم توکار آشپزخانه یکی می‌شود و می‌توانید بدون بازسازی کردن محیط آشپزخانه خود، یک نمای یکدست و مدرن ایجاد کنید. با این حال، بهتر است به یاد داشته باشید که این مدل یخچال، معمولا فضای کمتری برای قرار دادن مواد غذایی دارد.

 

نحوه نگهداری و تمیز کردن یخچال فریزر

 

  • حتما لایه پلاستیکی اطراف درب یخچال را نیز هر شش ماه یک بار تمیز کنید. لولای درب یخچال را نیز کمی روغن بزنید تا بهتر باز و بسته بشود.
  • اگر زیاد از فضای فریزر یخچال خود استفاده نمی‌کنید، حتما داخل آن را پر کنید تا مصرف انرژی یخچال بیهوده بالا نرود. برای این کار، کافیست چند کیسه فریزر را با آب پر کنید و داخل فریزر قرار بدهید تا فضای داخل آن را اشغال کنند.
  • برای اینکه داخل یخچال بوی بدی نگیرد، هم از یک بوگیر یخچال استفاده کنید، هم حتما هر چند وقت یک بار داخل آن را تمیز کنید. یادتان باشد که حتما قبل از انجام دادن این کار، یخچال را از برق بکشید تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنید.