سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی پلوپز خوب چیست؟

اولین دستگاه پلوپز توسط شرکت میتسوبیشی در کشور ژاپن تولید شد. این دستگاه یک نوع قابلمه بسیار ساده از جنس آلومینیوم بود که در کف قسمت داخلی آن یک کویل (فلز) گرمایشی وجود داشت. این دستگاه به سیستم خاموش و روشن خودکار مجهز نبود، به همین دلیل برای درست کردن برنج با استفاده از آن، باید دائما مراقب می‌بودید که برنج نسوزد و به موقع آن را خاموش کنید.

 

پس از آن، اولین دستگاه پلوپز پیشرفته در سال 1956 توسط برند مشهور توشیبا تولید شد. این دستگاه دارای یک محفظه دو جداره بود و برای پختن برنج، از گرمای غیر مستقیم استفاده می‌کرد (یعنی کویل گرمایشی دستگاه مثل پلوپز میتسوبیشی نبود و داخل آن قرار نداشت) و قابلیت خاموش و روشن کردن دستگاه به شکل خودکار را نیز داشت. کمپانی توشیبا در ماه بیش از 200 هزار عدد از این پلوپز را تولید و به بازار عرضه می‌کرد. در آن زمان، این دستگاه به یکی از ملزومات آشپزخانه هر فردی در کشور ژاپن تبدیل شده بود؛ درست مثل دستگاه تستر نان در آشپزخانه هر فرد آمریکایی. ویژگی پلوپز خوب چیست؟

قابلیت آشپزی همراه با طراحی:

پلوپز برقی با طراحی آشپزی و سرو، بهترین مدلی است که می‌توانید خریداری کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که دکمه پخت را بزنید، و غذای تهیه شده را در هر کجا که می‌خواهید سرو کنید.

 تمیز کردن آسان:

قیمت یک پلوپز به جنس دیگ داخلی هم بستگی دارد. پولتان را خرج مدلی کنید که جنس داخلی آن نچسب باشد. این کار باعث می‌شود شستن پلوپز با استفاده از اسفنج، صابون و آب کاملا ساده باشد.

طراحی ظاهری را بررسی کنید:

طراحی بیرونی تنها چیزی نیست که شما بخواهید بررسی کنید. طراحی بیرونی همچنین شامل یک دسته خنک کننده (سوپاپ) و یک دسته حمل کننده پلوپز می‌باشد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود آشپزی آسان و بدون دردسر باشد.