سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه یک ماشین ظرفشویی بخریم؟

بر خلاف چیزی که ممکن است تصور کنید، یک ماشین ظرفشویی مساحت زیادی از کف آشپزخانه را اشغال نمی‌کند. بعضی از مدل‌های آن آنقدر کوچک هستند که حتی می‌توانید آن‌ها را روی کانتر آشپزخانه خود قرار بدهید. مدل‌های دیگری هم در بازار وجود دارند توکار هستند و طول آن‌ها حداکثر 60 سانتی متر است.

مدل‌های کوچک ظرفشویی معمولا به اندازه ظروف مصرفی 6 نفر گنجایش دارند؛ اگر ظروف مصرفی هر فرد را معادل یک کاسه سوپ خوری، یک بشقاب غذا، یک کاسه دسر، یک فنجان، یک جای سس، یک لیوان نوشیدنی، یک قاشق، یک چنگال، یک چاقو، یک قاشق مخصوص دسر، و یک قاشق چایخوری در نظر بگیریم.

 

معمولاً ارزانترین گزینه، یک ماشین ظرفشویی ساده و غیر توکار است که می‌توانید آن را در هر جایی از آشپزخانه خود که دوست دارید قرار بدهید. برای اینکه ظرفشویی مورد نظر با لوازم آشپزخانه مطابقت داشته باشد، می‌توانید آن را از جنس استیل ضد زنگ یا به رنگ سفید انتخاب کنید. یک ماشین ظرفشویی باریک و 45 سانتی متری که به اندازه 8 تا 10 نفر گنجایش دارد، برای خانواده‌های کوچکتر یک گزینه ایده آل است. اما برای اینکه یک ماشین ظرفشویی همه کاره با تمام تنظیمات را داشته باشید، باید یک مدل بزرگ و 60 سانتی متری را انتخاب کنید. این مدل ماشین ظرفشویی به اندازه 17 نفر گنجایش دارد؛ در صورتی که میانگین استاندارد گنجایش یک ماشین ظرفشویی عادی، به اندازه 12 الی 13 نفر است.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی با کیفیت

  1. آیا ظرفشویی سیستم فیلترینگ آب دارد؟ بسیاری از خانم‌ها نگران ماندن قطره‌های آب بر روی ظروف هستند. سیستم فیلترینگ آب علاوه بر حذف لکه‌ها، چربی‌ها را به سرعت پاک کرده و مصرف مواد شوینده را کاهش می‌دهد.
  2. از چند سبد برخوردار است؟ سبدهای شستشو برای جا دادن قاشق و چنگال، بشقاب و ... هستند. معمولا ظرفشویی‌ها دو طبقه یا سه طبقه هستند، بنابراین انتخاب بر اساس نیاز شما خواهد بود. در ضمن سبدی که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد کار شما را خیلی ساده‌تر کرده و ظروف را راحت‌تر جا می‌دهد ضمن اینکه امکان شستشوی قابلمه با آن ظرفشویی مهیا می‌شود، پس در این مورد هم سوال کنید.
  3. شستشوی بهداشتی دارد؟ برخی از ماشین ظرفشویی‌های قدیمی‌تر گزینه شستشوی بهداشتی نداشتند و از این رو کاربر خودش ماده ضدعفونی کننده را به دستگاه اضافه می‌کرد. خوشبختانه ماشین ظرفشویی‌های جدید از این برنامه برخوردار هستند، اما برای اطمینان حتما سوال کنید.
  4. مخزن دستگاه چه جنسی دارد؟ مخزن‌های ماشین ظرفشویی از دو نوع پلاستیک و استیل ساخته می‌شوند. بهتر است ماشین ظرفشویی استیل را انتخاب کنید چرا که زنگ نمی‌زند و ماندگاری طولانی خواهد داشت.
  5. سیستم کنترل بخار دارد؟ بعضی از ماشین‌های ظرفشویی از این کارکرد برخوردار نیستند و در هنگام باز کردن درب بخار زیادی را خارج کرده و ممکن است باعث سوختگی دستتان شوند، این بخار در نهایت به صورت قطره روی ظروف ظاهر شده و لکه ایجاد می‌کند. بنابراین این نکته را مد نظر قرار دهید.
  6. قابلیت شستشوی میوه دارد؟ تعدادی از ظرفشویی‌های جدید با دارا بودن این برنامه خیال شما را از بابت شستشوی میوه و ضدعفونی آن راحت می‌کنند.
  7. چند نفره است؟ ماشین‌های ظرفشویی‌ گنجایش مختلفی دارند؛ 6، 8، 12، 13، و 14 نفره. برای خرید حتما نیاز خود را در نظر بگیرید تا بعدا پشیمان نشوید. البته در حال حاضر بیش 90 درصد ظرفشویی‌های موجود در بازار 14 نفره هستند و مدلی با گنجایش بیشتر وجود ندارد.
  8. تعداد برنامه‌های شستشو: هر چه که تعداد برنامه‌های دستگاه بیشتر باشد شما از کارایی بهتری بهره‌مند خواهید شد، برنامه‎‌های شستشو شامل؛ شستشوی بهداشتی، شستشو با تاخیر، شستشوی سریع و شستشوی اقتصادی و ... می‌شود.
  9. رتبه مصرف انرژی دستگاه چقدر است؟ رتبه انرژی A، A+، A++ و A+++ گویای مصرف انرژی کم دستگاه است. دستگاه دارای رده انرژی +++A پایین‌ترین سطح مصرف انرژی دارد، این ویژگی در بیشتر ماشین های ظرفشویی بوش دیده می‌شود.
  10. خشک کن دارد؟ دستگاه‌های دارای این قابلیت مصرف انرژی بالایی دارند اما به هر حال ظروفی خشک، براق و تمیز را تحویلتان می‌دهند.
  11. شستشوی هوشمند دارد؟ برخورداری از این ویژگی مصرف آب را کاهش می‌دهد.
  12. گارانتی دارد؟ برای اطمینان از ضمانت و خدمات پس از فروش محصول حتما سوال فرمایید تا بعدا پشیمان نشوید.
  13. رنگ دستگاه چیست؟ خب این ویژگی کاملا به سلیقه‌ی شما بر می‌گردد.
  14. برند و کشور سازنده را بپرسید تا از اصالت کالا مطمئن شوید. اما تو توجه داشته باشید که برخی از ماشین‌های ظرفشویی در کشورهایی غیر از کشور مبدا ساخته می‌شوند و تا حدودی می‌توان گفت کشور سازنده تاثیری در کیفیت کالا ندارد برای مثال ظرفشویی بوش چه در کشور آلمان تولید شود و چه در کشور ترکیه در هر صورت ساخت شرکت بوش است و نمی‌توان گفت که ظرفشویی ساخت ترکیه کیفیت پایین تری نسبت به ظرفشویی ساخت آلمان دارد زیرا در هر صورت باید استانداردهای این شرکت را رعایت کن