سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پودر ماشین ظرفشویی بهتر است یا قرص؟

در حال حاضر بسیاری از ما در خانه خود یک ماشین ظرفشویی داریم. این جعبه جادویی، تنها با فشار دادن چند دکمه، تمام کارهای سخت را بدون دردسر برای ما انجام میدهد. اما نوع پودری که برای شستشوی ظرفها داخل آن میریزیم، بسیار مهم است. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید پودر ماشین ظرفشویی آشنا کنیم. با فودوتو همراه باشید!

قیمت پودر ماشین ظرفشویی

معمولا قیمت پودر یا قرص‌های ماشین ظرفشویی کمی گران است. اما نوع پودر شوینده‌ای که شما انتخاب می‌کنید، نقش مهمی در میزان عمر و دوام ماشین ظرفشویی ایفا می‌کند. به طور کلی، شستن ظرف‌ها با استفاده از ماشین ظرفشویی، راحت‌تر از شستن ظرف‌ها با دست است. به همین دلیل، هزینه‌ای که برای این وسیله کاربردی پرداخت می‌کنید، ارزشش را دارد. علاوه بر این، معمولاً اگر بسته ‌های بزرگتری از پودر ماشین ظرفشویی را تهیه کنید، هزینه‌های شما در هر بار شستشو کاهش پیدا می‌کند؛ حتی اگر فقط گاهی اوقات ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید.

با این حال، به یاد داشته باشید که میزان ماندگاری بیشتر پودرهای ماشین ظرفشویی، فقط 2 سال است. پس بهتر است که به اندازه نیاز خود خرید کنید.

 

پودر ماشین ظرفشویی بهتر است یا قرص؟

به طور کلی، دو نوع ماده شوینده اصلی برای ماشین ظرفشویی در بازار وجود دارد: قرص و پودر. نوع جدیدی از شوینده ماشین ظرفشویی نیز به بازار عرضه شده است بافت ژلی دارد و بیشتر شبیه به مایع ظرفشویی است.

به طور کلی، استفاده از قرص ماشین ظرفشویی نسبت به پودر آسان‌تر است؛ به خصوص اگر نوعی از آن را تهیه کنید که حل شونده است. علاوه بر این، قرص‌های ماشین ظرفشویی نسبت به پودر، عملکرد بهتری دارند و ظرف‌ها را بهتر تمیز می‌کنند. البته قیمت این قرص‌ها نسبت به پودر ماشین ظرفشویی، کمی بالاتر است. با این حال، قرص‌های ماشین ظرفشویی محبوب‌ترین نوع مواد شوینده هستند و بیش از دو سوم میزان فروش مواد شوینده ماشین ظرفشویی در بازار را تشکیل می‌دهند.

پودرهای ماشین ظرفشویی نسبت به قرص‌ها هزینه کمتری دارند، اما در عوض عملکرد آن‌ها از قرص‌ها ضعیف‌تر است. اکثر برندهایی که پودر ماشین ظرفشویی تولید می‌کنند، بدون توجه به مدل ماشین ظرفشویی، یک دوز معین را برای هر بار مصرف توصیه می‌کنند، در حالی که بعضی دیگر از آن‌ها دوز مصرفی برای هر بار شستشو را بر اساس مدل ماشین ظرفشویی که شما استفاده می‌کنید توصیه می‌کنند.

 

به همین دلیل مقدار پودری که در هر بار شستشو استفاده می‌کنید، بسته به برند تولید کننده آن متفاوت است. اگر در هر بار شستشو مقداری بیشتر از دوز توصیه شده پودر داخل ماشین ظرفشویی بریزید، نتیجه بهتری می‌گیرید. اما در عین حال، زمانی که از مقدار شوینده بیشتری استفاده می‌کنید، هزینه‌های خود را نیز به ازای هر بار شستشو بالاتر می‌برید.