سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم هنگام خرید ست کتری و قوری

تقریبا همه افراد چای دوست دارند و در طول روز چند لیوان از این نوشیدنی گرم و دلچسب می‌نوشند؛ به خصوص در روزهای سرد فصل پاییز و زمستان. اما حتی افرادی که عاشق چتی نوشیدن هستند هم گاهی از نقش و اهمیت نوع قوری در عطر و طعم نهایی چای غافل میشوند. مواد سازنده کتری و قوری، نوع طراحی و مدل آن، نقش مهمی در دم کردن یک چای خوش طعم و خوشبو ایفا می‌کنند. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید ست کتری و قوری مناسب آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

 

نکات مهم هنگام خرید ست کتری و قوری

میزان گنجایش هر دو: اولین نکته در خصوص خرید ست کتری و قوری توجه به میزان گنجایش آن ها می باشد. برای این منظور پیشنهاد می کنیم در ابتدا به حجم مصرفی خود از قوری و کتری مورد نظرتان توجه داشته باشید و سپس به تعداد جمعیت مصرف کننده از این محصول آشپزخانه ای نیز گوشه چشمی داشته باشید.

جنس بدنه هر دو: توجه به جنس بدنه ست کتری و قوری مورد نظرتان که قصد خرید آن را کرده اید نیز از دیگر نکات حائز اهمیتی است که باید به آن توجه کنید. امروزه این نوع از محصولات را از جنس های مختلفی همچون: شیشه، پیرکس، چدن، استیل ضد زنگ، سرامیک و غیره طراحی و تولید می کنند. یادتان باشد جنس دسته قوری باید با جنس بدنه آن نیز یکی باشد و متفاوت نباشد.

جنس دسته های هر دو: با توجه به اهمیت برداشتن و گذاشتن هر دوی این محصولات؛ یعنی هم کتری و هم قوری باید آن ها از دسته های مستحکم و بادوامی برخوردار باشند که توجه به جنس و مقاومت آن ها نیز از دیگر نکات مهم در هنگام خرید ست کتری و قوری بحساب آورده می شود.

 

وجود فیلتر: بهتر است ست ست کتری و قوری را انتخاب کنید که قوری آن دارای فیلتر جهت جلوگیری از ریختن تفاله های چای به داخل فنجان و همچنین کتری آن از فیلتری مخصوص برخوردار باشد تا با توجه به عدم سلامت بودن کامل آب مصرفی خانوارهای ایرانی در بخش های مختلفی از کشورمان، کتری شما بتواند پیش از جوشاندن آب آن را تصفیه کند و از ایجاد رسوب آب به جوش آمده در داخل خود جلوگیری کند و از عمر کارایی بیشتری برخوردار باشد.

 

هارمونی رنگی: با اینکه امروزه تقریبا تمام کتری و قوری های ست شده از یک هارمونی رنگی بخصوصی برخوردار هستند اما باز شما می توانید در بازار با محصولاتی مواجه شوید که قوری آن ها از جنس سرامیک سفید و کتری آن ها از جنس استیل ضد رنگ ساخته شده باشد که قطعا در این حالت از هارمونی رنگی خبری نیست و به همین خاطر تذکر این نکته در خرید ست کتری و قوری نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

قیمت ست کتری و قوری: عوامل مختلفی بر روی قیمت ست کتری و قوری تاثیر می گذارد که از جمله آن ها بایستی به: میزان گنجایش، جنس بدنه، برند تولید کننده و غیره اشاره داشت و این شما هستید که باید متناسب با میزان بودجه خود به دنبال یک ست ایده آل برای مهیا کردن یک چای گوارا باشید