سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرام پز به چه درد می خورد؟

آرام پز از آن دسته ابزارهای کاربردی در آشپزخانه است، که شما را قادر می‌سازد تا با کمترین دردسر، انواع غذاهای خوش طعم و سالم را درست کنید. این وسیله  ارزان قیمت و اقتصادی که انرژی زیادی هم مصرف نمی‌کند، برای درست کردن مقدار کمی از غذاها، به خصوص گوشت بسیار مناسب است. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید یک آرام‌پز مناسب آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

 

چون برای درست کردن گوشت با آرام‌پز نیازی به استفاده از روغن ندارید، غذایی که درست می‌کنید سالم و رژیمی خواهد بود. مزیت آرام‌پز نسبت دیگر لوازم آشپزخانه این است که شما می‌توانید حتی با ساده‌ترین مدل آن نیز یک غذای بسیار خوشمزه درست کنید. تصمیم گیری برای خرید آرام‌پز، یک تصمیم آسان است. اما انتخاب مدل مناسب آن می‌تواند کمی دشوار باشد.

غذای همیشه گرم

یکی دیگر از قابلیت هایی که استفاده از پلوپز می تواند برای شما به همراه داشته باشد این است که غذای تان را گرم نگه دارد.

پلوپز به شما اجازه می دهد که برنامه پخت را طوری تنظیم کنید که بعد از تمام شدن برنامه پخش غذا شروع کند به گرم شدن بدون اینکه آب و خاصیت غذا از دست برود.

زمان خریدپلوپز حتما به این نکته توجه کنید و مطمئن شوید که پلوپزتان مجهز به گرم کن از نوع اتوماتیک باشد.

تفلون یا روی؟

دیگ داخلی پلوپز ها معمولا یا روحی است یا تفلون. اگر قصد دارید در پلوپزتان کیک بپزید بهتر است دیگ داخلی پلوپزتان را تفلون انتخاب کنید تا مشکل چسبیدن کیک به ته دیگ را نداشته باشید.

سفید یا رنگی؟

از آنجایی که پلوپزها در خانه زیاد استفاده می شوند و هر روز باید با مقدار زیادی لعاب برنج، روغن و نمک سر و کار داشته باشند بهتر است از محصولی استفاده کنید که رنگ تیره داشته باشد.

پلوپزهای سفید رنگ بعد از مدتی که از آن به شکل مداوم استفاده کنید، به دلیل بخار و روغن و نمک رنگ زرد می گیرند و در بین وسایل نو آشپزخانه شما حسابی توی ذوق میزنند.

اگر به هر دلیلی تصمیم نهایی تان خرید پلوپز سفید است بهتر است بعد هر بار استفاده روی محفظه پلوپز را به خوبی بشویید تا رنگ زرد روی آن باقی نماند.

 

آرام پز به چه درد می خورد؟

آرام پز وسیله ای است که هم می توانید آن را جداگانه خریداری کنید و هم اینکه پلوپزی بگیرید که مجهز به آرام پز باشد.

این محصول شاید یکی از محبوب ترین محصولاتی باشد که خانم ها از آن استفاده می کنند.

آرام پز این فرصت را به شما می دهد تا بدون سر زدن مکرر به غذا بتوانید به کارهای تان برسید و در زمان مقرر غذای تان را میل کنید.

آرام پز ها ظرف های متفاوتی دارد،‌ بهترین انتخابی که شما می توانید زمان خرید آرام پز داشته باشید این است که مدلی انتخاب کنید که کف آن پوشیده با سرامیک باشد.

 

کفه ای که شستشوی راحتی را برای شما به همراه دارد و هر زمان که دوست داشته باشید می توانید غذایی که در آن مانده را داخل همان ظرف بدون اینکه نگران خراب شدن غذای تان باشید داخل ظرف بگذارید.