سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فواید قهوه ترک چیست؟

یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های صبحگاهی قهوه است، که بسیاری از ما نمی‌توانیم روز خود را بدون آن آغاز کنیم. مسلما همه ما می‌توانیم هر روز صبح در مسیر رفتن به محل کار خود از یک کافی شاپ قهوه بگیریم، اما گاهی اوقات ترجیح می‌دهیم اولین لیوان قهوه را در خانه، بدون اینکه در صف طولانی کافی شاپ منتظر بمانیم، بنوشیم! همچنین، درست کردن قهوه در خانه، از لحاظ اقتصادی نیز بسیار به‌صرفه‌تر است. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید یک دستگاه قهوه ساز آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

مهم نیست که شما چه مدل دستگاه قهوه سازی انتخاب کنید، در هر صورت، کاربرد اصلی تمام این دستگاه‌ها یک چیز است؛ مخلوط کردن دانه قهوه با آب داغ، و درست کردن قهوه. زمانی که شما دستگاه قهوه ساز را روشن می‌کنید، آب جوش از روی دانه‌های قهوه که داخل فیلتر دستگاه قرار دارند عبور می‌کند و قهوه دم کشیده داخل لیوان می‌ریزد.

 

در حالی که این فرآیند بسیار ساده به نظر می‌رسد، نتیجه نهایی آن در دستگاه‌های قهوه ساز مختلف، متفاوت است. یکی از عواملی که روی طعم نهایی یک قهوه خانگی اثر مهمی می‌گذارد، دمای آب است. مدت زمانی که آب داغ با دانه‌های قهوه در تماس است نیز عاملی است که میزان قوی بودن قهوه را تعیین می‌کند. بعضی از دستگاه‌های قهوه ساز برای دم کردن قهوه از روش‌های خاصی استفاده می‌کنند، اما عموما تمام دستگاه‌ها، به جای استفاده از بخار آب داغ، خود آب داغ را از روی دانه‌های قهوه عبور می‌دهند تا قهوه دم بکشد.

فواید قهوه ترک

•    کافئین قهوه ترک نسبت به اسپرسو کمتر است اما برای تحریک سیستم عصبی کفایت می‌کند و باعث رفع خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود.

•    مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سنگ کیسه صفرا را تا 45 درصد کاهش می‌دهد.

•    جلوگیری از پوسیدن دندان

•    درمان افسردگی

•    50 میلی‌گرم کافئین در روز برای سلامتی مضر نیست و به‌راحتی از بدن دفع می‌شود.

•    کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه

•    محافظت از دیبایت نوع دوم