سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات خرید دستگاه وافل ساز

معمولا برند یک محصول برای مصرف‌کنندگان آن مهم است. شما می‌توانید به برندهایی که مشهورتر هستند، بیشتر اعتماد کنید و معمولا خرید کردن از این برندها نیز کار آسان‌تری است؛ حتی اگر قیمت آن‌ها کمی بالاتر از بقیه برندها باشد. در دنیای لوازم آشپزخانه، طیف وسیعی از برندهای مشهور و معتبر وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت به آن‌ها اعتماد کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید. اگر یک برند خاص وجود دارد که شما آن را به خوبی می‌شناسید و دوستش دارید، ابتدا باید درمورد انواع مدل‌های دستگاه‌های وافل ساز آن کمی تحقیق کنید و ببینید که کدامیک از این مدل‌ها، با نیازهای شخصی شما متناسب است.

 

البته این کار کمی سخت و زمان‌بر است، اما ارزشش را دارد. به عنوان مثال، ممکن است که شما یک دستگاه مخلوط کن از یک برند خاص در خانه داشته باشید و از آن راضی باشید، در این حالت می‌توانید با خیال راحت یک دستگاه وافل ساز هم از همین برند تهیه کنید. به طور کلی، سعی کنید همیشه تحقیق کردن در مورد دستگاه وافل ساز را از برند مورد اعتماد و مورد علاقه خود شروع کنید تا کارتان کمی آسان‌تر بشود.

نکات خرید دستگاه وافل ساز

با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات فنی انواع دستگاه‌های وافل ساز و تنوع مدل صفحات آن‌ها، انتخاب مناسب‌ترین نوع آن بر اساس نیاز و حجم کاری از اهمیت زیادی برخوردار است. لذا هنگام خرید دستگاه وافل ساز، علاوه بر موارد ذکر شده، رعایت برخی نکات دیگر نیز لازم و ضروری است. از جمله:

 

1. پیش از خرید دستگاه وافل میکر، نوع وافلی را که قصد دارید با استفاده از این دستگاه آن را بپزید، مشخص کنید؛ انواع مختلف وافل از جمله وافل آمریکایی و بلژیکی هر یک با ضخامت‌های متفاوت به شکل کلفت و یا نازک درست می‌شوند. لذا با توجه به نوع وافل، عمق صفحه‌ی دستگاه وافل میکر نیز متفاوت خواهد بود. صفحات عمیق این دستگاه برای وافل‌های کلفت‌تر با خمیر نرم‌تر (کمی مرطوب‌) و صفحات با عمق کمتر برای وافل‌های ترد مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدیهی است که با توجه به بافت متفاوت این وافل‌ها، مدت زمان پخت آن‌ها نیز توسط دستگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

2. سرعت پخت یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید دستگاه وافل ساز باید به آن توجه کرد. اگرچه درجه حرارت این دستگاه‌ها قابل تنظیم بوده و در نتیجه امکان تنظیم کردن سرعت پخت را نیز فراهم می‌کند، اما هر مدل و برند دستگاه‌های وافل ساز سرعت پخت متفاوتی دارد. اگرچه سرعت پخت بالا بدون پخت با کیفیت ارزشی ندارد، اما این فاکتور را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

3. برخی از مدل‌های دستگاه‌های وافل ساز دارای سیستم اخطار نوری یا صوتی هستند. این قابلیت، شما را از پخته و آماده شدن وافل توسط دستگاه آگاه کرده و از پخت بیش از حد آن جلوگیری می‌کنند.