سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدام ایده برای پرده آشپزخانه مناسب است؟

همان طور که می دانید در طراحی آشپزخانه از سبک های مختلف استفاده می شود. سبک کلاسیک نمونه ای از انواع سبک های طراحی می باشد که می توان در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. استفاده از پرده کرمی رنگ می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در دکوراسیون اشپزخانه باشد. در انتخاب پرده آشپزخانه کلاسیک این امکان برای شما وجود دارد که از والان نیز برای تزئین پرده استفاده نمایید. استفاده از پرده های کرمی و سفید رنگ نیز می تواند گزینه مناسبی برای طراحی آشپزخانه کلاسیک باشد. استفاده از انواع پرده هایی که از طیف رنگ های تیره برخوردار می باشند، گزینه ای مناسب برای استفاده در آشپزخانه های مدرن شناخته می شوند. استفاده از چنین پرده ای می تواند به نقطه کانونی در آشپزخانه نیز تبدیل شود.

کدام ایده برای پرده آشپزخانه مناسب است؟

 

از دیگر ایده هایی که می توانید در انتخاب پرده آشپزخانه استفاده نمایید، استفاده از یک پرده دو لایه می باشد. این بدان معناست که شما می توانید از یک پرده ساده و یک والان طرح دار بر روی آن به منظور پرده آشپزخانه استفاده نمایید. از دیگر ایده هایی که می توانید در انتخاب پرده آشپزخانه مورد استفاده قرار دهید، استفاده از والان به تنهایی و بدون پرده ای ساده در زیر آن می باشد. اجرای این ایده نیز می تواند نتیجه خوبی در طراحی آشپزخانه داشته باشد. استفاده از انواع پرده های کرکره ای نیز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. هم چنین استفاد از پرده هایی که در ساخت آن ها از لایه چوبی و پارچه استفاده شده است، باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه می شود.

نکاتی برای انتخاب پرده آشپزخانه

پرده‌های کافه‌ای

این مدل پرده یکی از انواع رایج پرده آشپزخانه است. این پرده‌ها معمولاً از جنس کتان، پلی‌استر و حریر دوخته می‌شوند. قسمت بالای بعضی از پرده‌های کافه‌ای مدل چین‌دار است که از نیمه پایینی پنجره از حلقه‌های چوب‌‌پرده آویز می‌شود و تنها همان قسمت را می‌پوشاند. در گذشته، از این سبک پرده در کافه‌های کنار جاده استفاده می‌شد و نام آن هم برگرفته از همین موضوع است.

پرده‌های کافه‌ای بلند

بلندی این نوع پرده حدود 1 متر و 15 سانتی‌متر است. این نوع پرده کل پنجره را می‌پوشاند و برای کسانی که دغدغه‌ حریم شخصی دارند، انتخابی مناسب است.

پرده‌های کافه‌ای نیمه

این مدل پرده آشپزخانه تنها نیمه پایینی پنجره را می‌پوشاند و به‌خوبی با دکور آشپزخانه هماهنگ می‌شود. طرح‌ها و مدل‌های مختلفی را از این پرده می‌توانید سفارش دهید.

با داشتن این مدل از پرده‌های نیمه، نور به میزان کافی به محیط آشپزخانه می‌تابد و به‌این‌ترتیب مکان روشنی خواهید داشت.

پرده‌های والان (نیم‌پرده)

پرده والان در میان انواع پرده آشپزخانه طرفداران فراوانی دارد. این پرده ابعاد کوچکی دارد و تنها قسمت بالای پنجره را می‌پوشاند. می‌توانیم بگوییم این مدل از پرده درست مدل متضاد پرده‌های کافه‌ای است.

نتیجه گیری

پرده به عنوان یکی از المان های تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می شود. استفاده از این المان تزئینی نه تنها در طراحی اتاق نشیمن و اتاق خواب بلکه در طراحی آشپزخانه ها نیز بسیار تاثیرگذار می باشد. آن چه که در انتخاب پرده آشپزخانه باید به یاد داشته باشید، استفاده از انواع پرده هایی است که در دوخت آن ها از پارچه های سبک استفاده شده باشد. چرا که آشپزخانه مکانی است که تجمع چربی در آن بسیار بالا می باشد. از این رو پرده ای که برای استفاده در آشپزخانه تهیه می شود، باید به گونه ای باشد که شستشوی آن آسان باشد. برای مثال استفاده از پارچه های حریر و کتان می توانند انتخاب های مناسبی باشند. همان گونه که گفته شد، پرده ها انواع مختلفی دارند. از انواع پرده های مناسبی که استفاده از آن ها در طراحی آشپزخانه نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند پرده رومن و پرده زبرا می باشد که در مطلب مدل های مختلف پرده، مفصلا درمورد آن ها صحبت شده است. مشورت با یک متخصص و استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

منبع