سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهکارهایی برای افزایش فروش رستوران در شب عید

مدت‌ها بود که رستوران‌ها برای فروش و بازاریابی محصولات خود، تنها به توان خود متکی بودند و تبلیغات چاپی در پیک‌های محلی، بازاریابی پیامکی، پخش تراکت و یا حداکثر بیلبورد، تنها ابزارهای ارتباط با مشتریان بالقوه و فروش بود. اما چند سالی است که به لطف ابزارهای نوین، رستوران‌ها دیگر می‌توانند از ابزارهای مختلف آنلاین برای بازاریابی و فروش محصولات خود استفاده کنند و به این صورت در معرض دید هزاران مشتری جدید قرار بگیرند، به خصوص مشتریانی که در دوران کرونا، به خرید آنلاین و غذای بیرون‌بر توجه بیشتری نشان می‌دهند و مدیریت سفارشات آنها نیز باید با دقت و سرعت بالایی انجام پذیرد.

استفاده از پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف که با فروش غذای رستوران‌ها کمیسیون دریافت می‌کنند، یکی از این راه‌هاست اما برای رستوران‌هایی که دارای مشتری ثابت هستند داشتن سایت اختصاصی برای سفارش‌گیری آنلاین بهترین راه برای جذب مشتری و سپس مدیریت سفارشات است. در گذشته داشتن سایت اختصاصی برای کسب‌وکار بسیار پرهزینه و نگهداری آن هم سخت بود، اما امروز به لطف نرم‌افزارهای آنلاین ساخت وبسایت و سفارش‌گیری، رستوران‌ها می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان و بدون دانش فنی و با هزینه‌ی کم دارای سایت اختصاصی شوند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

رستوران ها فرصتی باورنکردنی برای تبلیغ کار خود و شناساندن برند خود به مشتری‌ها دارند. شبکه‌های اجتماعی رایگان هستند و به شما امکان می‌دهند با تک تک مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. با نظر دادن در مورد پست‌های طرفداران خود، به اشتراک گذاشتن عکس از غذا و محیط کار خود و ارائه پیشنهادات منحصر به فرد،  شما یک فرصت طلایی برای کسب و کار خود ایجاد می‌کنید که بسیار فراتر از رستوران فیزیکی شما است.

 

سیستم مشتریان وفادار

تمرکز بر روی مشتریان فعلی اولین کار برای افزایش فروش است و استفاده از یک سیستم وفاداری مشتریان می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند. برنامه‌های وفاداری مشتری انواع متفاوتی دارند. رایج‌ترین برنامه‌های وفاداری مشتری، مبتنی بر امتیاز هستند. در این روش، مشتری به ازای هر بار خرید از فروشگاه یا وب سایت شما و در ازای مبالغ خرید، امتیازی دریافت می‌کند. این امتیازها به مرور زمان جمع شده و پاداشی را در پی خواهند داشت. با این روش مشتریان ترغیب می‌شوند تا برای خود امتیاز جمع کنند تا هدیه یا تخفیف نهایی را دریافت کنند. این کار در نهایت باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

 

صفحه کسب و کار خود را در گوگل ایجاد و تایید کنید

اگر قبلاً چنین کاری نکرده اید، همین حالا رستوران خود را در گوگل بیزنس ثبت کنید. اگر شخصی در گوگل نام برند شما را جستجو کند، ساعات  کار رستوران، وب سایت، مکان و عکس‌های رستوران شما را در بالای نتایج جستجو خواهد دید. این کار باعث می‌شود مشتری‌ها به راحتی رستوران شما را پیدا کرده و بلافاصله اقدام به سفارش غذا بکنند. ثبت نام در گوگل بیزنس تنها 10 دقیقه طول می‌کشد، پس وقت را از دست ندهید!

استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ

سرویس ایمیل مارکتینگ سندر به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای برند، میزان فروش و ارتباط با مشتریان را افزایش دهید. افزایش هزینه‌های بازاریابی باعث شده است بسیاری از بازاریابان به فکر روش‌های مقرون به صرفه‌تر بروند. بدون شک ایمیل مارکتینگ یکی از این روش‌هاست. با یکپارچه‌سازی این ابزار با اتوماسیون به راحتی می‌توانید فعالیت‌های خود را به صورت خودکار درآورید. نکته قابل تامل بعدی در مورد بازاریابی ایمیل، بحث بازگشت سرمایه است که تقریبا نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی موفق‌تر بوده است. در حالی که بسیاری از ترندهای بازاریابی می‌ایند و می‌روند بازاریابی ایمیلی سال‌هاست که توانسته است به عنوان ابزاری کارآمد در دستان بازاریابان و شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باشد و از این نظر نیز پیشتاز است.