سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چقدر از به وجود آوردن دسر اطلاعات دارید

دسر که در فرهنگ‌های آشپزی کشورهای سراسر جهان که معمولاً در پایان یک وعده? غذایی مصرف می‌شود- به‌طور معمول جزو مواد غذایی شیرین می‌باشد. واژه? دسر از واژه فرانسوی کهن " desservir " به معنی جمع کردن روی میز گرفته شده‌است. دسرهای مشترک غربی عبارت ان از: " کیک، کلوچه، میوه، ژله، بستنی، فالوده، پودینگ، ماست، بیسکویت، شیرینی، پای‌ها و آبنبات‌ها " تنوع دسرها را می‌توان در سراسر جهان یافت. از جمله روسیه که در هنگام صبحانه از دسرهای بسیار متنوعی استفاده می‌کنند.

در برخی کشورها برای مصرف کردن دسر از قاشق مخصوصی استفاده می‌کنند که اندازه? آن بین اندازه? یک قاشق چا ی خوری و یک قاشق معمولی است.به گفته هرودوت مورخ یونانی، ایرانیان نخستین مردمانی بودند که بعد از خوراک اصلی، خوراکی های شیرین میخوردند

 

 

تاریخچه دسر را بخوانید

اولین دسرها آب‌نبات‌هایی بودند که از خرمای خشک و موم کندوی زنبور عسل ساخته شده بودند. قرون وسطی، زمانی که شکر برای اولین بار به صورت کلی تولید شد، مردم از طعم شیرینی‌ها لذت می‌بردند و شیرینی چیز جدیدی به حساب می‌آمد. اما چون شکر بسیار گران بود فقط افراد ثروتمند از شیرینی‌ها و دسرها بهره‌مند بودند.

ریشه? اولین دسرها ی محبوب، مانند بستنی‌های منجمد شده، به قرون وسطی بر می‌گردد زمانی که خانواده? سلطنتی درخواست یخ تازه? طعم دار شده با عسل یا شربت میوه را کردند.