سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال +عکس

معمولا زمانی که یک سرویس قاشق و چنگال تهیه می‌کنید، برند تولید کننده آن یک دفترچه راهنما همراه با کالا برای شما ارسال می‌کند. یادتان باشد که قبل از شستن سرویس قاشق و چنگال خود، حتما این دفترچه راهنما را مطالعه کنید و روش درستی را برای شستشوی سرویس خود انتخاب کنید. اکثر افراد معتقد هستند که سرویس قاشق و چنگال را میتوان داخل ماشین ظرفشویی قرار داد. اما برای اینکه عمر قاشق‌ها و چنگال‌های شما بیشتر بشود و به مرور زمان درخشش خود را از دست ندهند، بهتر است که آن‌ها را با دست، و با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید.

نمی توان بدون قاشق و چنگال غذا خورد و یا بدون آن ها از مهمان ها در مراسم مختلف پذیرایی کرد، بنابراین مقاله ذیل که درباره راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال است به شما کمک می کند تا بتوانید محصولی کاربردی و با کیفیت را تهیه نمایید.برای خرید قاشق و چنگال مناسب باید چند مورد را هنگام خرید در نظر گرفت که ما در ادامه این مطلب شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد تا بتوانید سرویس قاشق و چنگال مناسبی را برای جهیزیه و یا خانه خود تهیه نمایید. اما پیش از آن بهتر است به طور خلاصه به مرور تاریخچه استفاده از قاشق و چنگال بپردازیم.

شاید دقت کرده باشید که گاهی اوقات استفاده از یک وسیله چنان برای ما عادت می شود که کمتر پیش می آید از خودمان بپرسیم واقعا قبل از وجود اینها چه می کردیم؟ و اگر همین قاشق و چنگال ها به وجود نیامده بود یا بهتر بگویم اختراع نشده بود ما چطور باید غذا می خوردیم؟ خیلی قبل تر که حتی واعظان اروپایی نیز آن را وسیله ای شیطانی قلمداد می کردند غذا چگونه صرف می شد؟ خوب مشخص است از دست برای خوردن غذا استفاده می شد.

 

 

راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال

 

 

اگر به 130 سال گذشته در ایران برگردیم خواهیم دید که ایرانی ها نیز برای خوردن غذا از دست هایشان استفاده می کردند. البته چاقو در ایران وسیله ای بسیار قدیمی به شمار می رود که برای بریدن گوشت و شکار و … از آن استفاده می شده است اما برای خوردن غذا مردم صرفا از دست ها استفاده می کردند.

در دوره قاجار و پس از سفرهای متعدد ناصر الدین شاه به فرنگ، استفاده از خیلی چیزها که تا آن زمان در ایران باب نبود رواج پیدا کرد که یکی از آن ها قاشق و چنگال بود و مردم کم کم با این وسیله آشنا شدند و برای خوردن غذا از قاشق استفاده کردند.

تشخیص کیفیت قاشق و چنگال چطور یک سرویس قاشق و چنگال بخریم ؟

قاشق و چنگال ها معمولا از فولاد ضد زنگ یا استیل ساخته میشوند . جنس فولاد ضد زنگ بسیار بهداشتی است و از نظر مقاومت در برابر خوردگی و درجه حرارت بالاعالی است . این فولاد دارای 10 درصد کروم و مقدار بسیار کمی نیکل است . بهتر است که بدانید اضافه کردن کروم از راه هایی برای بالا بردن مقاومت استیل در برابر زنگ زدگی و ایجاد لکه و اضافه کردن نیکل برای روشن تر شدن این فلز است .

کارد و چنگال های تقلبی و جعلی

شامل : یک قطعه پیوسته از فلز هستند که در دمای بسیار بالا گرم شده اند و بعد با دست به شکل یک الگوی تمیز و ساده ساخته شده اند . در زمان خریدن قاشق و چنگال برای تشخیص دادن کیفیت ان از چند روش مختلف میتوانید استفاده کنید .

اولین روش : توجه کردن به میزان درخشندگی غلز به کار رفته است . قاشق و چنگال هایی که تقلبی نیستند و اصل هستند بسیار درخشنده هستند و براقیت خاصی دارند (همان براقیت که مخصوص استیل است ) در فلز استفاده شده است و برای قاشق و چنگال های جعلی تا حدی مات است و درخشندگی استیل را ندارند .

نکاتی مهم برای خرید قاشق و چنگال

از اولین مورد هایی که باید در زمان خرید به ان توجه ویژه ای شود تعداد قاشق و چنگال است . که معمولا ست های ان بین 6 . 12 .24 . 30 .92 .124 . 136. و 148 پارچه با جعبه چوبی ، پارچه ای ، چرمی یا کنسولی است . انتخاب کردن تعدادی که مناسب با شرایط شما باشد از مهم ترین موضاعات برای خریدن قاشق و چنگال است . زیرا ممکن است با خریدن کم از این ست ها در زمان پذیرایی از مهمان شما را به دردسر می اندازد .