سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرکاربردترین انواع قابلمه را بشناسید

مهم نیست که شما یک آشپز حرفه‌ای باشید یا فردی که گاهی اوقات آشپزی می‌کند؛ وجود یک سرویس قابلمه با کیفیت در هر آشپزخانه‌ای ضروری است. قابلمه وسیله‌ای است که تقریبا هر روز در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل، بهتر است که کمی بیشتر برای خرید آن هزینه کنید و یک سرویس با کیفیت تهیه کنید که هم چند اندازه متفاوت و کاربردی داشته باشد، هم دوام زیادی داشته باشد. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید یک سرویس قابلمه و ماهیتابه مناسب آشنا کنیم. با فودوتو همراه باشید!

راهنمای خرید قابلمه و ماهیتابه

قابلمه های سرامیکی

این نوع قابلمه ها جزء جدیدترین سرویس های آشپزخانه به شمار می روند. قابلمه های سرامیکی دارای روکش های نچسب هستند و بدون هیچگونه ترکیبات مضری نسبت به خراش و خوردگی مقاومت خوبی دارند. بدنه و کف سرویس های قابلمه سرامیکی دارای چندین لایه است و لایه سرامیک نیز یکی از لایه های بدنه است. از مهم ترین ویژگی های قابلمه های سرامیکی آن است که حرارت را به خوبی پخش و منتقل می کند و قیمت نسبتا بالایی هم دارند.

قابلمه های گرانیتی

روکش های گرانیتی در میان سایر پوشش های نچسب داراب دوام و سختی بسیار و بیشتری است. ویژگی مهم گرانیت آن است که گرما را در خود نگه می دارد و غذا هم در آن دیرتر از سایر ظروف معمولی می سوزد. تمیز کردن و شست و شوی قابلمه های گرانیتی ساده ای و به دلیل نچسب بودن می تواند میزان روغن مصرفی شما را کاهش دهد. در نهایت نیز باید اضافه کنیم که گرانیت ماده ای طبیعی است و به همین دلیل نیز طعم غذای شما را تغییر نخواهد داد.

قابلمه های رویی و آلومینیومی

فلز روی برای قابلمه مناسب است ولی کمتر قابل دسترسی است و به سختی یافت می شود. در کنار این می توان گفت که فلز آلومینیوم برای سلامت ضرر دارد و پخت مواد غذایی اسیدی مثل آبلیمو و سرکه در چنین ظروفی باعث خروج آلومینیوم شده و باعث می شود که این ماده به غذای شما وارد شود. در کنار اینها باید گفت که حرارت در این قابلمه ها به شکل یکنواخت و سریعی پخش می شود. علاوه بر این حساسیت آنها به ضربه باعث می شود که فرم خود را سریع از دست بدهند.