سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای خرید فرنچ پرس به چه مواردی باید دقت کنیم؟

یک فرنچ پرس، مکانیسم بسیار ساده و کاربردی‌ای دارد. این قهوه ساز دستی در ابتدا دانه‌های قهوه را داخل آب داغ غوطه‌ور می‌کند، سپس زمانی که شما فیلتر دستگاه را به سمت پایین فشار می‌دهید، قهوه دم کشیده از دانه‌های قهوه جدا می‌شوند و شما می‌توانید آن را بنوشید. برای اینکه طعم قهوه در فرنچ پرس بهتر بشود، دمای آب باید چیزی در حدود 93 درجه باشد. اگر دمای آب بالاتر از این برود (مثلا به 100 درجه برسد که دمای جوشیدن آب است)، قهوه شما طعم تلخی و سوختگی به خود می‌گیرد. از طرفی دیگر، اگر دمای آب از 100 درجه کمتر باشد، قهوه به خوبی دم نمی‌کشد و عطر و طعم دلچسبی نخواهد داشت.

 

 

نکات خرید فرنچ پرس:

برای خرید این ابزار نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید

دستگیره آن به گونه ای باشد که بیش از حد داغ نشود، اگر پرس پات شما شیشه ای است بهتر است پیرکس باشد تا در صورت استفاده و شستشو نشکند. وقتی اهرم پرس پات را بالا پایین میکنید تا قهوه شما فیلتر شود فیلتر دستگاه، کامل محفظه فرنچ پرس را بپوشاند که خوب قهوه شما را صاف کرده و به پایین هدایت کند. جنس صافی و استیل آن به گونه ای باشد که دچار زنگ زدگی نشود.

شستشو فرنچ پرس:

کافی تییر را با مایع ظرفشویی شستشو ندهید، آب گرم برای تمیز کردن آن کافی است. البته نه همیشه!

به صورت مختصر شیوه استفاده از این دستگاه را بیان میکنیم:

پودر قهوه خود را داخل آن بریزید. آب 93 درجه را اضافه کنید. بگذارید قهوه دم‌آوری شود سپس اهرم را پرس کنید. حالا می‌توانید قهوه را در فنجان بریزید و نوش جان کنید. اما میتوانید آموزش کامل تهیه قهوه فرانسه به وسیله فرنچ پرس را در این لینک مطالعه کنید.

قیمت فرنچ پرس

فرنچ پرس‌ها قیمتهای متنوعی دارند. ارزان ترین فرنچ پرس را میتوان با قیمت حدودی 30-20 هزار تومان تهیه کرد. این قیمت با توجه به جنس و سایز آن، تا 100- 150 هزار تومان هم افزایش مییابد. البته بعضی کافی تییرها توسط طراحان بنام طراحی میشود که قیمت آن تا چند میلیون تومان هم میرسد.