سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه ترشی لیته شمالی + نکات نگهداری

مواد لازم

    5 عدد گوجه فرنگی بزرگ پوست کنده

    دو پیمانه آب انار

    10 عدد بادمجان قلمی

    نصف پیمانه آبغوره

    یک قاشق سوپخوری نعنای خشک و گلپر 

     دو قاشق غذاخوری پیاز رنده شده

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان

طرز تهیه ترشی لیته شمالی

مرحله اول:  آماده‌سازی بادمجان: بادمجان‌ها را کبابی کنید و پوست آن‌ها را بکنید. سپس آن‌ها را با چاقوی تیز، ساطوری خرد کنید. 

مرحله دوم: بادمجان‌ها را به‌همراه آبغوره و آب انار در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا با هم برای مدت کوتاهی بجوشند و طعم ترشی آبغوره و آب انار به خورد بادمجان‌ها برود.

مرحله سوم: گوجه فرنگی‌ها را ساطوری خرد کنید و سپس آن‌ها را به‌همراه پیاز رنده شده و سبزی‌ها به بادمجان‌ها در قابلمه بیفزایید تا برای یک دقیقه با هم بجوشند. شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله چهارم: اجازه دهید تا ترشی خنک شود؛ سپس آن را در شیشه‌های مناسب و استریل بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

مرحله پنجم: برای سرو، ترشی لیته شمالی را با گردو تزئین کنید.

 

از آنجا که در ساختمان‌های امروز، بخاری و شوفاژ فضای خانه را گرم می‌کند و دیگر زیر زمین‌های وسیع و خشک سابق برای نگهداری مواد غذایی و ترشی وجود ندارند، بهتر است ترشی را در یخچال یا مکان‌های خنک خارج از ساختمان مانند بالکن‌هایی که آفتاب‌گیر نیستند، نگهداری کنید تا خراب نشوند.

توجه کنید که قاشق یا ملاقه‌ای که با آن ترشی را می‌کشید، باید کاملا تمیز باشد و خیس، چرب یا آلوده نباشد.

اگر ترشی را با آبغوره تهیه می‌کنید، باید آبغوره را از قبل بجوشانید و آماده کنید. 

برای تهیه یک ترشی خوب و با کیفیت، مواد باید کاملا تازه باشند و مواد باید پس از شستشو کاملا خشک شوند و به‌هیچ‌وجه آب نداشته باشند؛ زیرا در غیر این صورت، ترشی کپک می‌زند.

ادویه ترشی لیته بادمجان چیست؟ برای اینکه این ترشی را دارای عطر و طعم بهتر کنیم از سبزیجات: نعناع و گلپر استفاده می‌کنیم که باعث افزایش کیفیت و مزه ترشی لیته خواهد شد.