سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع کباب ایرانی را بشناسید

کَباب یکی از معروف‌ترین و محبوبترین غذاهای مورد علاقه مردم خاورمیانه، به‌خصوص ایران و قفقاز است. در تهیه و پخت بیشتر کباب‌ها از گوشت قرمز بریده یا چرخ شده بره، گوسفند، گاو یا گوساله استفاده می‌شود. همچنین در مراحل تهیه اکثر کباب‌ها از پیاز و ادویه‌جات استفاده زیادی می‌شود. نوعی از آنچه در ایران با نام کباب چنجه نامیده می‌شود نیز در کشورهای غربی با نام شیش‌کباب شناخته شده و معروف است. همچنین آنچه در ایران با نام کباب کوبیده معروف است در قفقاز به نام کلی کباب یا در برخی نقاط به نام لوله‌کباب شناخته می‌شود. دنده کباب یکی از قدیمی‌ترین کباب‌های ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کرمانشاه می‌باشد. این کباب با نام دنده کباب کرمانشاهی شناخته می‌شود، این کباب دارای طعم بسیار عالی و یکی از بهترین کباب‌های جهان است0

چربی فراوری نشده‌ای که در هنگام طبخ غذا از بافت‌های پرچربی یا استخوان‌های گوسفند یا گاو و نیز در هنگام کباب کردن از گوشت خارج می‌شود به «اشک کباب» معروف است.

تاریخچه کباب

کباب یکی از معروف‌ترین غذاهای مورد علاقه مردم خاورمیانه ، به‌خصوص ایران و قفقاز است. در تهیه و پخت بیشتر کباب‌ها از گوشت قرمز بره یا گوساله استفاده می‌شود.همچنین می توانید همراه کباب علاوه بر ادویه و پیاز از مخلفات متنوعی استفاده کنید. 

کباب یک غذای اصیل ایرانی است که پخت آن از گذشته تا به امروز در بین مردم شمال کشور رایج بوده است.گفته می شود ناصرالدین شاه قاجار اولین کسی بود که باعث شناخته شدن کباب در ایران شد.معمولا در قدیم ،کباب از گوشت قرمز همراه با برنج،گوجه،ریحون،سنگک،دوغ و سماق استفاده می شد.

همچنین گفته می شود زمانی که ناصرالدین شاه قصد رفتن به شاه عبدالعظیم را داشت،به تمام خدمه خود دستور داد تا برای همسران خود در شهر ری کبابی مشتی راه بیندازند.به همین خاطر بهترین کباب ها در اطراف شاه عبدالعظیم پیدا می شود. در ادامه انواع کباب ایرانی را معرفی می کنیم.

 

 

جوجه کباب

جوجه کباب از خواباندن و مزه‌دار کردن قطعات گوشت مرغ در آب پیاز، لیمو ترش و… تهیه می‌شود. این غذا هم از مشهورترین کباب‌ها است و از میان انواع کباب ایرانی، طرفداران سینه‌چاک زیادی دارد

چلوکباب کوبیده

یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی، چلوکباب کوبیده است. این نوع کباب که از گوشت گاو یا گوشت گوسفند چرخ‌کرده درست می‌شود، از غذاهای محبوب در عروسی‌ها و مهمانی‌های ایران محسوب می‌شود.

کباب قزل آلا

ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و پرورش‌دهنگان ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمانی است. سالانه 60 تُن ماهی قزل‌آلا در ایران تولید می‌شود. ایرانیان کباب‌دوست، این ماهی مقوی و خوشمزه را هم در سینی انواع کباب ایرانی طبخ و مصرف می‌کنند.

کباب سلطانی

اگر در انتخاب کباب برگ یا کوبیده همیشه دچار تردید می‌شوید، یک راه درست و حسابی پیش پایتان وجود دارد: انتخاب کباب سلطانی. این کباب که ترکیبی از برگ و کوبیده است، به شما اجازه می‌دهد تا طعم هر دو کباب را در یک بشقاب مزه کنید. این کباب مانند نامش، بسیار تجملاتی یا به‌قول قدیمی‌ها سلطان‌مآبانه است.

منبع