سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالب کمربندی نحوه استفاده + معرفی دو مدل پر کاربرد

استفاده از قالب‌های کمربندی آسان است و خرید چند اندازه از آن‌ها کاملا اقتصادی و ضروری است. برای استفاده از قالب کمربندی این نکات را رعایت کنید. 

 

  • در ابتدا مطمئن شوید که کف و دیواره‌های قالب درست به هم چفت شده‌اند، به این ترتیب ریسک نشت مایه کیک از درون قالب را به حداقل می‌رسانید. 
  • بعد از اینکه دیواره و کف قالب به خوبی روی هم قرار گرفت و گیره قالب بسته شد، می‌توانید مایه کیک را داخل قالب بریزید. برای درست کردن برخی از کیک‌ها لازم است کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و کف و دیواره‌ها را کمی چرب کنید.
  • سپس قالب را درون فر بگذارید و اجازه دهید زمان پخت کیک سپری شود.
  • بعد از پخت کیک اجازه دهید کیک کاملا خنک شود، بعد از خنک شدن معمولا سریع می‌توانید قالب را باز کنید ولی اگر هنوز کیک به دیواره‌ها چسبیده بود، در صورت تفلون نبودن قالب از یک چاقو و در صورت تفلون بودن آن از یک کاردک سیلیکونی استفاده کنید و کیک را آزاد کنید. سپس گیره قالب را باز کنید و دیواره را جدا کنید. 

قالب کمربندی کیک پزی:

از آنجا که بیشترین کاربرد قالب کمربندی در کیک پزی است، غالبا یا این عنوان شناخته می شود اما همانطور که قبلا ذکر شد، کاربرد قالب کمربندی در موارد دیگر نیز زیاد است. می توان انواع کیک را در قالب کمربندی بدون ترس از چسبیدن کیک به قالب درست کرد. دقت کنید که قبل از استفاده از قالب کمربندی آن را چرب کنید و یا از کاغذ روغنی استفاده کنید.

پیتزا در قالب کمربندی:

شما می توانید انواع پیتزا را در قالب کمربندی درست کنید، داخل فر قرار دهید و جدا کردن پیتزا از قالب را به راحتی تجربه کنید. مزیت استفاده از قالب کمربندی نسبت به سایر قالب ها برای پخت پیتزا این است که این قالب نیازی به برگرداندن ندارد و به راحتی می توان تنها با باز کردن سگک دیواره ی قالب آن را از پیتزا جدا کرد. بدون این که ترکیب و ظاهر کیک خراب شود.