سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین راهنمای خرید ماشنی رختشویی

ماشین لباسشویی یک وسیله بسیار ضروری است، که همه ما باید آن را در خانه خود داشته باشیم. با توجه به تنوع بسیار زیاد مدل‌ها و برندهای تولید کننده که امروزه در بازار وجود دارد، سرمایه گذاری روی یک ماشین لباسـشویی خوب کار چندان آسانی نیست. البته شما باید برای انتخاب یک ماشین لباسشویی مناسب برای خانه یا محل کار خود، علاوه بر برند، قیمت و مدل، ویژگی‌های مهم دیگری را نیز مورد بررسی قرار بدهید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید ماشین لباسشویی با کیفیت آشنا کنیم. با فودوتو همراه باشید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

ظرفیت و اندازه

اولین شاخصه‌ای که باید به آن توجه داشته باشید ظرفیت ماشین لباسشویی است. باید دستگاهی را انتخاب کنید که ظرفیت آن متناسب با تعداد افراد خانواده باشد. اگر تنها یا با همسر خود زندگی می‌کنید، یک دستگاه با ظرفیت 5 کیلو جواب‌گوی نیاز شما خواهد بود؛ اما اگر تعداد افراد خانواده‌ی شما بیش از 3 نفر است باید به فکر دستگاهی با ظرفیت بالای 7 کیلو باشید. در خانواده‌های سنتی که تعداد اعضای خانواده زیاد است معمولا خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت 9.5 کیلوگرم امری طبیعی است.

اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

در ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک کافی است آب و برق دستگاه را وصل کنید، پودر رخت‌شویی را اضافه کنید و دستگاه را تنظیم کنید تا شستشو به صورت خودکار صورت گیرد. در این دستگاه‌ها روند شستشو، آب‌گیری و تخلیه بسته به نیاز صورت می‌گیرد.

در ماشین‌های لباسشویی نیمه‌خودکار، باید شخصا آب را اضافه کنید و اگر دستگاه دوقلو باشد، برای استفاده از خشک‌کن، باید به صورت دستی البسه را از لباسشویی بیرون آورده و در خشک‌کن قرار دهید. تفاوت عمده‌ی دستگاه‌های خودکار و نیمه‌خودکار در تأمین آب آن‌ها است. چنان‌چه در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که با کمبود آب و قطعی گاه و بی‌گاه آب مواجه هستید، لباسشویی تمام‌اتوماتیک ممکن است نتواند به درستی عمل کند. در چنین مواردی بهترین کار تهیه‌ی ماشین لباسشویی نیمه‌اتوماتیک است؛ چرا که آب‌گیری در آن یکباره بوده و مانند مدل اتوماتیک نیاز مداوم به منبع آب ندارد.

قیمت ماشین لباسـشویی

بعد از اینکه مرحله قبلی را به پایان رساندید، وقت آن می‌رسد که یک میانگین نمره به هرکدام از مدل‌های ماشین لباسـشویی که لیست کرده‌اید اختصاص بدهید. سپس آن‌ها را به ترتیب نمره، از بالا به پایین لیست کنید. در مرحله بعدی، قیمت هرکدام از این مدل‌ها را بررسی کنید و بر طبق بودجه مورد نظر خود، مناسب‌ترین ماشین لباسشویی را انتخاب کنید

منبع