سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید یک بخارپز استاندارد و باکیفیت

داشتن لوازم آشپزی مناسب که زندگی شما را آسان‌تر می‌کنند و سلامت بدن‌تان را تضمین می‌کنند، بسیار مهم است. اگر بودجه و فضای کافی برای خرید این لوازم را دارید، بهتر است درنگ نکنید. یکی از این لوازم کاربردی، بخارپز است. اگر اهل درست کردن غذاهای رژیمی باشید، حتما می‌دانید غذایی که با استفاده از یک دستگاه بخارپز درست می‌شود، نسبت به غذاهای دیگر بسیار سالم‌تر است. چون زمانی که سبزیجات، گوشت، ماهی، تخم مرغ و برنج بخارپز می‌شوند، در طی فرآیند پخت و پز تمام مواد مغذی داخل آن‌ها حفظ می‌شود و از بین نمی‌رود.

 

در نتیجه غذاهای بخارپز شده خواص غذایی بیشتری دارند. اگر قصد دارید که یک بخارپز تهیه کنید، باید در ابتدا انواع مختلف این دستگاه را بشناسید و یک سری فاکتورهای کلیدی را در نظر داشته باشید، تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. یک دستگاه بخارپز برقی، ابزاری ساده، کاربردی، و پیشرفته است که شما را قادر می‌سازد خیلی سریع و راحت، انواع غذاهای سالم و خوش طعم را درست کنید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و خرید یک بخارپز آشنا کنیم. 

 

چند مدل بخارپز در بازار موجود است؟

1- بخارپزهای ساده سیلکونی

این بخارپزها دارای سبد استیل چند پره سوراخ‌دار هستند و داخل قابلمه قرار می‌گیرند. کافی است سبد را در مقداری آب جوش قرار دهید تا غذا به پخت کامل برسد. از این شیوه برای پختن سبزی‌ها می‌توان استفاده نمود.

2- بخارپزهای ماکرویو

یکی دیگر از شیوه‌های آسان، بخارپز کردن سبزیجات در ماکرویو است. طرز استفاده از بخارپز در این شیوه به این صورت است که ابتدا، سبزی‌ها را پاک کرده و می‌شویید. پس از خشک شدن سبزیجات آن‌ها خرد کرده و در ظرف مخصوص ماکرویو قرار می‌دهید و با سلفون روی ظرف را محکم می‌پوشانید. براساس نوع سبزی‌ها، مدت زمان بخارپز کردن آن‌ها متفاوت خواهد بود.

3- بخارپزهای گازی

طرز استفاده از بخارپزهای گازی نیز روش سخت پیچیده‌ای نیست. این محصولات روی اجاق گاز قرار می‌گیرند و گرمای مورد نیاز برای بخارپز و پختن غذا تأمین می‌شود.

4- بخارپزهای برقی

بخارپزهای برقی متداول‌ترین و بهترین نوع بخارپزها هستند. طرز استفاده از آن‌ها نیز بسیار راحت و بوده و با برق کار می‌کنند.

منبع