سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معایب و مزایای انواع هود آشپزخانه

هود آشپزخانه در مدل‌های مختلفی تولید شده است، اما کارکرد همه آنها تنها یک چیز است و آن چیزی نیست جز تهویه مطبوع هوای آشپزخانه و خروج سریع‌تر دود، بو و بخار ناشی از پخت و پز در آشپزخانه!همین امر طراحان را بر این وا داشت تا دست به کار شده و علاوه بر کارکرد اصلی هود، به فکر دکوراسیون آن نیز باشند؛ چرا که هود در مرتفع‌ترین بخش آشپزخانه قرار داشته و تقریبا در دید تمامی افرادی خواهد بود که در منزل هستند. بنابراین استفاده از هود با طراحی و ظاهر جدید، می‌تواند زیبایی و جلوه خاصی به آشپزخانه شما بدهد. در حال حاضر انواع هود آشپزخان شامل موارد زیر هستند که به راهنمای خرید هود آشپزخانه کمک می کند .

 

معایب و مزایای انواع هود آشپزخانه

  • هودهای شومینه ای، توکار و مورب مجهز به ریموت کنترل هستند و دارای حسگر بو می باشند.
  • هود جزیره ای دارای مدل های متفاوت است و همین تنوع طرح و مدل آن را به هودی ایده آل برای دکوراسیون آشپزخانه های جزیره ای تبدیل کرده است.
  • هود مخفی فضای آشپزخانه را اشغال نمی کند.
  • قدرت مکش هودهای شومینه ای نسبت به انواع دیگر هودها بیشتر است.
  • هودهای زیرکابینتی و قدیمی دارای فیلتر پشم شیشه ای هستند و در صورت کثیف شدن باید تعویض شوند زیرا قابل شستشو نیستند. علاوه بر آن میزان صدای تولید شده توسط این هودها بالا است.
  • مکش هوا توسط هودهای جزیره ای و مورب کمی ضعیف می باشد.
  • هودهای آسانسوری قابلیت باز و بسته شدن دارند و نمایی زیبا به کانتر آشپزخانه می بخشند.

نکاتی برای خرید هود آشپزخانه

زیبایی هود: برخی از هودهای آشپزخانه به زیبایی فضای آشپزخانه شما نمی افزایند، اما اگر به زیبایی محیط آشپزخانه خود اهمیت می‌دهید، مطمئنا می‌توانید هودی زیبا و مناسب با دکوراسیون آشپزخانه‌تان انتخاب کنید. بسیاری از مدل‌های هود جزیره‌ای یا دیواری دارای طرح‌های فوق العاده زیبا هستند که می‌توانند توجه هر فردی را به خود جلب کنند. بنابراین در زمان خرید بر حسب سبک آشپزخانه خود، سنتی یا مدرن، اقدام به تهیه مناسب‌ترین و بهترین هود کنید. در این بین، حتی می‌توانید از یک طراح داخلی نیز کمک بگیرید.

سر و صدا هود: تمامی هودها سرو صدا دارند. حتی بهترین هودها نیز کاملا بدون سر و صدا نیستند. اکثر شکایات مردم نیز به علت سر و صدا است. زیرا در بیشتر مدل‌های هود با سر و صدای زیادی روبه رو هستیم. با این حال مدل‌هایی نیز وجود دارند که صدای بسیار کمتری دارند. پس اگر تحمل صدای بلند را ندارید، قبل از خرید به میزان صدای تولیدی هود توجه کنید.

نوع تهویه هود: هودهای آشپزخانه دارای کانال‌هایی هستند که هوا را به بیرون از محیط حرکت می دهند، این کانال‌ها با استفاده از فیلترهای موجود، دود و آلودگی‌های مواد غذایی را از بین می‌برند. هودهایی که دارای مجاری مکش هستند، بسیار مؤثرتر از آنهایی است که مجرای مکش ندارند، اما نصب آنها پیچیده تر بوده و هزینه های بیشتری به گردن شما می اندازد.

بعضی افراد نیز آشپزخانه ای کوچک دارند که مجبور به استفاده از هودهای بدون مجرا هستند. به هر دلیلی اگر مجبور به استفاده از هود بدون مجرا شدید، لازم است هر چند وقت یکبار فیلتر دستگاه خود را تعویض یا تمیز کنید. همچنین، هودهای دارای مجرا نیز معمولا با فیلترهای آلومینیومی کار می کنند که روغن را نیز به دام می اندازند، پس لازم است به صورت دوره ای هود خود را تمیز کنید.