سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این 4 غذا را با بادمجان تهیه کنید بدون شک خوشمزه هستند!

بادمجان یا بادنجان هر دو واژه‌ای مشترک برای نام‌گذاری یکی از محبوب‌ترین گیاهان خوراکی در ایران است که سالیان دراز به عنوان ترشی و غذای محلی مورد استفاده بوده است. بادمجان علاوه بر مزه عالی خاصیت درمانی و خواص سلامتی مناسبی هم دارد. بهترین غذا با بادمجان کدام است؟

کشک بادمجان

شاید برایتان جالب باشد که کشک بادمجان نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای همسایه مانند آذربایجان و همچنین ترکیه تهیه و خورده می‌شود. این غذا هم می‌تواند به عنوان یک وعده اصلی و هم به صورت پیش غذا سرو شود. روش‌های متنوعی برای تهیه این غذا وجود دار. برای تهیه کشک بادمجان می‌توانید از بادمجان آب‌پز، سرخ شده و یا کبابی برای استفاده کنید. 

موساکا

موساکا یک غذای خوشمزه است که با سیب زمینی، بادمجان و گوشت چرخ کرده و سس بشامل درست می‌شود. این غذا در کشورهای خاورمیانه، یونان و بالکان بسیار محبوب است و انواع مختلفی از آن پخته می‌شود. در این مطلب طرز تهیه موساکا یونانی را به شما آموزش خواهیم داد. معمولا همه دستور پخت‌های موساکا شامل سس بشامل می‌شوند. در یونان معمولا موساکا چند لایه درست می‌شود و گرم سرو می‌شود. در ترکیه هم موساکا با بادمجان‌های سرخ شده و سس گوشت سرو می‌شود. در کشورهای عربی موساکا معمولا به صورت سرد سرو می‌شود. 

میرزا قاسمی

میرزاقاسمی یکی از غذاهای محلی استان گیلان است. مواد مورد نیاز برای پخت میرزا قاسمی عبارتند از: بادمجان، گوجه‌فرنگی، سیر، روغن، تخم‌مرغ، نمک و ادویه. برای تهیه میرزاقاسمی باید بادمجان‌ها را کبابی کرده استفاده می‌شود. میرزا قاسمی توسط محمدقاسم خان والی حاکم رشت در زمان ناصرالدین شاه، ابداع شد و توسط او گسترش یافت و به نام او نیز اسم‌گذاری شد. میرزا قاسمی در گیلان معمولا با برنج سرو می‌شود اما به اشتباه در سایر نقاط ایران با نان سرو می‌شود.

 

بادمجان شکم‌پُر

بادمجان شکم پر یک غذای خوشمزه است که در هر کشور یک دستور پخت متفاوت از آن را می‌توانید پیدا کنید. در ترکیه به این غذا دلمه بادمجان گفته می‌شود و از برنج، بادمجان، گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی، پیاز و جعفری برای درست کردن آن استفاده می‌شود. در ایتالیا بادمجان شکم پر در فر پخته می‌شود با پنیر موزارلا و سس گوشت پر می‌شود. در ایران هم بادمجان شکم پر به روش‌ها و با مواد مختلفی آماده می‌شود.