سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم در انتخاب و تهیه سبزی خورش کرفس که باید بدانید

    سبزی‌های خورشت کرفس خوشمزه باید پس از شستن به طور کامل خشک شوند و بعد خرد شوند، زیرا در غیر این صورت سبزی‌ها در هنگام طبخ له می‌شوند.

    توجه داشته باشید که خردکرده یک اندازه ساقه‌ها، زیبایی ظاهری خورشت شما را دوچندان می‌کند.

    نسبت نعنا به جعفری در سبزی خورشت کرفس، یک به دو یا حتی یک به سه است. یکی از دلایل تلخی خورشت کرفس این است که برخی افراد نعنای بیشتری در سبزی این غذا استفاده می‌کنند. شما می‌توانید نعنا را به نسبت کمتر از حد استاندارد نیز استفاده کنید.

    بهتر است نعنا و جعفری را به صورت جداگانه تفت دهید، زیرا زمان تفت دادن نعنا بسیار کوتاه است.

    اگر در زمان خرد کردن کرفس‌ها، نخ مشاهده کردید، حتما آن‌ها را جدا کنید و دور بریزید تا در هنگام سرو خورشت، زیر دندان نیایند.

    در خرید کرفس دقت کنید که کرفس باید نازک، ترد و تازه، فشرده و یکدست باشد. در ضمن، رنگ آن باید سبز کمرنگ باشد، نه سبز تیره و رو به قهوه‌ای. اگر از کرفس پیر و پژمرده برای تهیه خورشت کرفس استفاده کنید، طعم غذای شما خراب می‌شود و غذایی خشک و سفت خواهید داشت.

    فقط برگ‌های سبز روشن و نازک کرفس را در تهیه خورشت کرفس استفاده کنید.

 

    ساقه‌های نعنا را خرد نکنید.

    سرخ کردن زیاد سبزی‌ها و کرفس، خواص آن‌ها را از بین می‌برد، اما برخی افراد اعتقاد دارند که ظاهر خورشت کرفس را خوشرنگ‌تر می‌کند. پیشنهاد ما به شما این است که سبزی را در حدی سرخ کنید که رنگ آن کماکان سبز باقی بماند.

    یکی از فوت و فن‌های کوزه‌گری طبخ خورشت کرفس، استفاده از سبزی قورمه سبزی به جای نعنا و جعفری است.

    لعابدار شدن خورشت کرفس به سبزیجات استفاده شده در این خورشت بستگی دارد. سبزیجات ترش همچون کرفس، مانع لعاب انداختن خورشت می‌شوند. در ضمن نعنا و جعفری هم خاصیت لعاب دادن ندارند. اما استفاده از سبزی قورمه سبزی به علت دارا بودن تره و اسفناج، لعاب خوبی به خورشت کرفس می‌دهد. 

    اگر قصد دارید بلافاصله سبزی تازه و کرفس خود را در خورشت بریزید، آن‌ها را در روغن مایع سرخ کنید. اما اگر می‌خواهید آن‌ها را در فریزر نگه دارید، حتما سرخ کردن را با روغن جامد انجام دهید، زیرا روغن مایع ماندگاری ندارد و سبزی شما را فاسد می‌کند.

    برخی افراد نعنای سرخ شده را در ابتدای پخت گوشت گوسفندی، کرفس را زمانی که گوشت، نیم‌پز شد و جعفری سرخ شده را در انتهای پخت به خورشت کرفس اضافه می‌کنند. اما سبزی قورمه سبزی را در زمانی که گوشت نیم‌پز شد، در خورشت کرفس می‌ریزند.

    شما می‌توانید علاوه بر کرفس، کنگر و ریواس خردشده نیز در این خورشت بریزید. برای این کار، کنگر را به اندازه ساقه کرفس خرد کنید و همراه با آن تفت دهید و به خورشت اضافه کنید. اما ریواس را در یک ربع آخر طبخ به خورشت کرفس اضافه کنید و توجه داشته باشید که طعم ریواس ترش است، پس در ریختن آبغوره یا آب لیمو زیاده‌روی نکنید.

    برگ‌های کرفس را با کره تفت دهید تا خورشت کرفس شما خوشمزه‌تر شود.