سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه بهترین غذای ترکیه ای

غذاهای ترکیه‌ای عمدتا میراث آشپزی عثمانی است، که در واقع تلفیقی از غذاهای آسیای میانه، خاورمیانه، کشورهای حوزه دریای مدیترانه، اروپای شرقی و بالکان توصیف کرد. غذای ترکیه ای به نوبه خود بر سایر غذاهای کشورهای همسایه، از جمله غذاهای جنوب شرقی اروپا (بالکان)، اروپای مرکزی و اروپای غربی تاثیر گذاشته است. ترک‌ها با تاثیرپذیری از غذاهای مصری، یونانی، و کشورهای بالکان و با ترکیب آن با سنت‌های آشپزی خود غذاهای خوشمزه و معروفی را تهیه و به جهان عرضه کرده‌اند. بدون شک می‌توان گفت ترکیه قلمرو بهترین غذاها در خاورمیانه است. در این بخش قصد داریم طرز تهیه بهترین غذای ترکیه ای را به شما آموزش دهیم.

 

دونر کباب | Kebap

ترکیه به غذاهای گوشتی لذیذش شهرت دارد و بدون شک یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه ای دونر کباب است. این کباب که به کباب ترکی هم معروف است را همه کم و بیش می شناسیم و در کشور خودمان هم تهیه می شود. حجم زیادی از گوشت یا مرغ را به صورت لایه لایه روی سیخی چرخان قرار می دهند و با چرخیدن کباب نزدیک آتش، گوشت کم کم کباب و پخته می شود. برای سرو هم به میزان لازم از کباب می برند و همراه با موادی مثل پیاز و فلفل سرو می کنند. کباب ترکی یکی از پرطرفدارترین غذاهای ترکیه است و این نوع کباب را هم به صورت ساندویچ و هم به صورت پرسی سرو می کنند.

 

غذای ترکیه ای

 

پیده | Pide

پیده شباهت های بسیار زیادی با لاهماجون دارد و شاید تفاوت اصلی آن ها در ظاهرشان باشد. بنابراین در ترکیه وقتی سفارش پیتزای ترکی می دهید باید مشخص کنید که منظورتان لاهماجون است یا پیده، چون هردو با نام پیتزای ترکی شناخته می شوند. البته پیده بیشتر شبیه به پیتزای امروزی است: خمیر را به شکل قایق درمی آورند و داخل قایق خمیری را با موادی مثل پنیر، سبزیجات و انواع مختلف گوشت پر می کنند. پیده را در رستوران روی ظروف چوبی مخصوصی سرو می کنند که باعث جذابیت بیشتر آن می شود.

 

 

کوفته | Köfte

کوفته هم یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است که طرفداران زیادی دارد. البته همان طور که می دانید کوفته در اصل باید به صورت توپک های گرد و کوفته ای باشد اما در ترکیه ممکن است کوفته را در شکل های مختلف هم ببینید. حتی کوفته ها را به صورت بیضی یا رولی درمی آورند و همراه با پلو سرو می کنند. برای تهیه کوفته، گوشت چرخکرده بره، گوسفند یا گاو را با خرده نان، پیاز خرد شده و ادویه های مختلف ورز می دهند و بعد به شکل های مختلف در می آورند و می پزند.