سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با رمضان و افطاری آشنا شوید

افطار یا روزه‌گُشا به وعده شامگاهی مسلمانان که در ماه رمضان و در پی گفتن اذان صرف می‌شود گفته می‌شود. افطار به معنای گشادن روزه نیز است و معادل فارسی آن روزه‌گشا می‌باشد. گاهی اوقات مسلمانان عمل افطار را به صورت دسته‌جمعی انجام می‌دهند. افطار بلافاصله پس از اذان مغرب انجام می‌شود و در آن معمولاً از خرما برای بازکردن روزه استفاده می‌کنند.

رمضان یا رَمَضان المُبارَک (به عربی: رمضان) نام نهمین‌ماه سال قمری است. در این‌ماه، روزه بر مسلمانان واجب شده‌است. ماه رمضان در دین اسلام ماهی مبارک است.

در قرآن، از این‌ماه به‌عنوان ماهی که در آن قرآن نازل شده، یاد شده است. با توجه به آی? 185 سور? بقره که نزول قرآن را در ماه رمضان می‌گوید و سور? قدر که نزول قرآن را در شب قدر می‌داند، مسلمانان معتقدند که شب قدر، در این‌ماه واقع است. بهترین غذاهایی که برای افطار در ماه رمضان می توانید درست کنید.

 

آش شله قلمکار برای افطار

 

تاکنون وب‌سایت‌های زیادی درباره آموزش آشپزی تاسیس شده‌اند. شاید فراوانی سایت‌های آشپزی دو دلیل عمده داشته باشد: اول، اهمیت تغذیه و نیاز به رفع گرسنگی و دوم، تنوع آشپزی در میان فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف. پخت‌و‌پز صبر و حوصله می‌خواهد. اغلب اوقات، پخت یک غذا به قدری طولانی و خسته کننده می‌شود که اشتهای چندانی برای خود آشپز باقی نمی‌ماند. در جامعه‌ای که روز‌به‌روز ماشینی‌تر می‌شود و همه چیز در حال سرعت گرفتن است، آشپزی، می‌تواند یک تفریح لذت بخش باشد.

مردم شهرها و کشورهای مختلف دنیا آموزش آشپزی مخصوص خودشان را دارند و به آن افتخار می‌کنند. آشپزی، مثل زبانی که با آن حرف می‌زنیم و خطی که با آن می‌نویسیم، یا طرز لباس پوشیدن‌مان، چیزی است که فرهنگ‌های مختلف را از هم متمایز می‌کند و برای خودش قاعده و قانون دارد. طی صد سال گذشته، آشپزی رنگ و لعاب زیادی پیدا کرده است. مردم از طعم‌ها و مزه‌های جدید استقبال می‌کندد و هر چیزی خوشمزه‌ای را دوست دارند. فست فود به غذایی بین المللی تبدیل شده و رشتوران‌های چینی، مکزیکی، ایتالیایی و … در همه کشورها دیده می‌شوند.

در مقایسه با اکثر مردم دنیا، ما ایرانی‌ها زمان بیشتری را به پخت و پز اختصاص می‌دهیم و به غذایی که می‌خوریم اهمیت زیادی می‌دهیم. پختن به روش‌های مختلفی که مواد غذایی را به کمک حرارت دادن، آماده خوردن می‌کنند گفته می‌شود. پختن مواد غذایی ممکن است در یک ظرف در بسته و تحت فشار به نام زودپز انجام شود. این روش، سرعت پخت را افزایش می‌دهد و ویتامین‌های غذا نیز بهتر در آن باقی می‌مانند.

در یک تعریف جامع، آموزش آشپزی یک هنر، فناوری و مهارت برای فراهم آوردن غذا، با استفاده از گرما یا بدون آن است. آشپزی عمل آماده‌کردن مواد غذایی برای مصرف است. این اصطلاح معمولاً به معنی محدودتری به کار می‌رود، که اِعمال گرما به غذا برای تغییر شیمیایی طعم، بافت، ظاهر، یا خواص غذایی آن است. هنگامی که انسان در هزاران سال پیش آتش را کشف کرد، آشپزی ویژگی فرهنگی بسیار رایجی شد. هر کشور برای خود نوع خاصی از آشپزی را دارد که بسیار متنوع و گوناگون است. ما در فودوتو بهترین دستورهای پخت را به شما آموزش خواهیم داد