سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساندویچ چگونه به وجود آمد؟

ساندویچ (به انگلیسی: sandwich) نوعی غذاست که شکل ساده آن از سبزیجات، برشهای گوشت، پنیر یا سایر مواد غذایی در لابلای دو برش نان، تهیه می‌شود. این نوع خوراک، در قرن 18 میلادی به خاطر «جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ»، به این نام درآمد. برای مونتاگو در هنگام قمار برشهای نان و گوشت آورده می‌شد تا او ضمن قمار بازی کردن بتواند غذا هم بخورد.

بزودی خوردن ساندویچ در تمام قاره اروپا همه‌گیر شد و نام آن به زبان فرانسه هم راه یافت، از آن هنگام ساندویچ، به دلیل سادگی در تهیه کردن، قابلیت همراه بردن با خود و تنوع بسیار آن، تقریباً به همه دستورهای غذایی در کشورهای غربی راه یافت. انواع گوناگونی از ساندویچ‌ها در کشورهای مختلف وجود دارند به‌طوری‌که در قالب سرد و گرم و از انواع مختلف نان که لابلای آن مواد غذایی از قبیل: ژامبون، مرغ، تخم‌مرغ، ماهی، گوجه‌فرنگی، خیار، کاهو و غیره گذارده باشند، تشکیل می‌شوند. همبرگر به عنوان یک ساندویچ فوری و گرم یکی از غذاهای اصلی مردم آمریکا محسوب می‌شود. در ادامه طرز تهیه یک ساندویچ خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد.

 

ساندویچ چیست و چگونه مشهور شد؟

 

ساندویچ سرد ماهی تن

 

مواد لازم

   کنسر ماهی تن با روغن زیتون 350 گرم

   کرفس 2 ساقه

   سیب پوست کنده و خرد کرده 1عدد

   مایونز 4 قاشق سوپخوری

   برگ ریحان ساتوری شده 2 قاشق سوپخوری

   آب لیموی تازه 1 قاشق سوپخوری

   نمک و فلفل آسیاب کرده به مقدار لازم

   نان تست جو یا چاودار 8 برش

 

 

دستور تهیه ساندویچ

1. در یک کاسه متوسط، ماهی تن، کرفس (که ساقه آن را در جهت طول دو نیم کرده و نازک ورقه کرده‌ایم)، سیب (که به قطعات نیم سانتی‌متری خرد کرده‌ایم)، مایونز، ریحان و آب لیمو را مخلوط کرده و خوب هم می‌زنیم.

2. سالاد را با نمک و فلفل مزه دار می‌کنیم.

3. مخلوط ماهی تن را بین 4 برش نان تست تقسیم می‌کنیم و روی هر یک از آن‌ها 1 تکه نان قرار می‌دهیم. ساندویچ‌ها آماده هستند.