سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه سوسیس بندری + عکس

سوسیس بندری یا بندری یکی از غذاهای ایرانی است که متعلق به مناطق جنوبی می‌باشد. بندری غذایی نیمه‌فوری محسوب می‌شود.

مواد تشکیل‌دهنده این غذا شامل سوسیس، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، نمک، فلفل سیاه و ادویه‌جات مانند ادویه کاری می‌باشد.

سوسیس بندری باید تند و داغ سرو شود. این غذا معمولاً با نان ساندویچی، سس تند و سالاد سرو می‌شود. این غذا در ساندویچی‌ها معمول است. در  اینجا طرز تهیه سوسیس بندری را بخوانید.

 

سوسیس بندری

 

طرز تهیه برای 4 نفر

مواد لازم سوسیس بندری

 

سوسیس 6 عدد

پیاز 2 عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

نمک به میزان لازم

 

طرز تهیه سوسیس بندری

توجه داشته باشید که اضافه کردن سیب زمینی به سوسیس بندری اختیاری است و شما در صورت تمایل می‌توانید سیب زمینی را از این دستور حذف نمایید. در صورتی که می‌خواهید سوسیس بندری را با سیب زمینی تهیه کنید ابتدا سیب زمینی‌ها را آب‌پز کنید.

 

توجه داشته باشید که سیب زمینی نباید خیلی زیاد پخته شود تا هنگام مخلوط کردن با دیگر مواد له نشود. پس از اینکه سیب زمینی‌ها آماده شد آن‌ها را به همراه سوسیس‌ها به صورت مکعبی خرد می‌کنیم. در مرحله بعد یک تابه روی حرارت قرار می‌دهیم.

 

پیازها را به‌طور متوسط که نه خیلی ریز باشند و نه خیلی درشت خرد می‌کنیم و به همراه مقداری روغن داخل تابه می‌ریزیم. کمی پیاز را تفت می‌دهیم تا نرم شود. پس از اینکه پیازها نرم شدند سیب زمینی و سوسیس را به تابه اضافه می‌کنیم.

 

در مرحله پایانی نمک، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی را به دیگر مواد اضافه می‌کنیم. مواد را خوب مخلوط می‌کنیم تا رب گوجه فرنگی به تمام مواد برسد. پس از اینکه سوسیس بندری آماده شد آن را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و سس تند سرو می‌کنیم.

منبع