سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با پنیر چدار آشنا شوید

پنیر چدار (به انگلیسی: Cheddar cheese) نام نوعی پنیر سفت، صاف و زرد یا نارنجی رنگ انگلیسی است که از شیر گاو تهیه شده و مورد پسندترین نوع پنیر در پادشاهی متحده می‌باشد. این پنیر نخستین بار در دهکده? چدار واقع در سامرست انگلستان تولید شده و نام خود را از این دهکده گرفته است.

 

پنیرهای چداری که امروزه تولید می شوند، با پنیرهای چدار قدیمی بسیار تفاوت دارند. همچون دیگر انواع پنیر برای بهتر کردن رنگ این پنیر از رنگ‌های گیاهی استفاده می‌شود. رنگ این پنیر را از آناتو که عصاره‌ی نوعی گیاه گرمسیری است می‌گیرند و این ماده، رنگ نارنجی مانندی را به پنیر چدار می‌دهد.

 

رنگ خاص این نوع پنیر باعث می‌شود که اگر در جایی نام پنیر را هم رویش ننوشته باشند، افراد صرفاً با دیدن رنگ پنیر، نوع آن را تشخیص دهند. در کشور آمریکا، به برخی انواع پنیر چدار، رنگی اضافه نمی‌کنند و تحت نام پنیر چدار سفید یا پنیر ورمونت به فروش می‌رسانند.

 

پنیر چدار

 

موارد استفاده

شما می‌توانید این نوع پنیر را در غذاهای متفاوتی از جمله چیز برگر، ساندویچ پنیر کبابی، ماکارونی و پنیر، انواع پاستا، انواع غذاهایی که در آن‌ها سیب زمینی وجود دارد و غذاهای تند استفاده کنید.

اگر این پنیر را به شکل رنده شده از فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید، در هنگام آشپزی کردن وقت‌تان برای رنده کردن پنیر هدر نمی‌رود. اما از طرفی دیگر، تولید کنندگان پنیر چدار رنده شده و بسته بندی شده، برای جلوگیری از چسبیدن تکه‌های پنیر به هم، از مقداری نشاسته ذرت داخل آن‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل اگر خودتان یک تکه پنیر چدار تهیه کرده و آن را در خانه رنده کنید، عطر و طعم بهتری خواهد داشت و راحت‌تر هم ذوب خواهد شد.

منبع

مجله آشپزی